הותר לפרסום

סוכל פיגוע ירי של ערבים ישראלים בהר הבית

3 מחבלים, תושבי אום אל פאחם, נעצרו לאחרונה בידי השב"כ שסיכל כך את תוכניתם לבצע טבח על הרב הבית באמצעות פיגוע ירי כמותו כבר עשה בעבר ערבי ישראלי אחר (חדשות)

כוחות הביטחון בהר הבית, לאחר פיגוע הירי הקודם (צילום: דוברות המשטרה)

היום (שני) הותר לפרסום, כי בפעילות משותפת של שירות הביטחון הכללי ומשטרת ישראל נעצרו בשבועות האחרונים 3 ערבים ישראלים, תושבי אום אל פחם, חלקם תומכי דאע"ש, שתכננו לבצע פיגוע ירי בהר הבית.

העצורים בפרשייה, הם מוחמד מסעוד מוחמד ג'בארין ועמאד לוטפי מוחמד ג'בארין בני 20, וכן קטין תושב העיר.

ממצאי החקירה בשב"כ העלו, כי השלושה תכננו לבצע פיגוע ירי במסגד אל אקצא במתווה דומה לפיגוע שבוצע במקום לפני כשבעה חודשים בו נרצחו שני שוטרים.

הפיגוע המתוכנן נמנע הודות למידע מודיעיני מדויק שאפשר את מעצר חברי החוליה מבעוד מועד, ובטרם הצליחו להשיג נשק ולממש את כוונותיהם.

אחד המחבלים שנעצרו (צילום: דוברות שב"כ)

עוד עולה, כי בין היתר העלו חלק מחברי החוליה רעיונות לביצוע פיגועים בבית כנסת, לפגוע בכוחות הביטחון ולבצע פיגוע דריסה.

כמו כן, התברר כאמור כי שניים מתוכם תומכים ברעיונות ובאידיאולוגיה הרצחניים של ארגון הטרור "המדינה האסלאמית", וכי הפיגוע אמור היה להתבצע על רקע תמיכתם זו.

כך בוצע הפיגוע בהר הבית (צילום: דוברות המשטרה)

היום הוגשו כתבי אישום נגד חברי החוליה, ומהשב"כ נמסר כי הוא "רואה בישראלים התומכים בדאע"ש איום חמור, לא כל שכן באלו המקיימים מגעים עם פעילי הארגון ופועלים בחסות הארגון בשטחי מדינת ישראל".

"שירות הביטחון הכללי ימשיך במעקב אחר החשודים, וינקוט באמצעי האכיפה הנדרשים במטרה למנוע את הפצת משנתו של ארגון הטרור בישראל, כמו גם ביצוע פעילות כלשהי הפוגעת בביטחון המדינה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר