משבר קואליציוני חריף

האיום של ליברמן: נפרק את הממשלה אם חוק הגיוס יעלה

החרדים דורשים כי חוק הגיוס המתוקן - "חוק יסוד לימוד התורה" - יעלה להצבעה עוד השבוע, אך השר ליברמן מאיים כי סיעתו תתנגד • דרעי: "כל מרכיבי הקואליציה מחויבים לחוק הגיוס" (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
אביגדור ליברמן (צילום: Miriam Alster/Flash90)

משבר קואליציוני חריף • פרסום ראשון: בעוד המפלגות החרדיות, ש"ס ויהדות התורה, מציבות היום (שני) בפני הקואליציה דרישה חד משמעית לאשר ביום רביעי הקרוב בקריאה טרומית את חוק הגיוס המתוקן - הצעת "חוק יסוד: לימוד התורה", יו"ר 'ישראל ביתנו' שר הביטחון אביגדור ליברמן מאיים לפרק את הממשלה.

"אם חוק הגיוס יעלה להצבעה בקריאה טרומית", התבטא היום שר הביטחון ליברמן, "כל חברי הסיעה כולל השרה סופה לנדבר יצביעו נגד החוק גם במחיר של פירוק הממשלה".

ליברמן הוסיף והבהיר כי "לא ניתן לחוק הזה לעבור בלי הידברות איתנו וללא הכנסת השינויים שאנחנו דורשים".

בישיבת סיעת ש"ס התייחס השר דרעי לחוק הגיוס ולאיום של ליברמן ואמר כי "ראש הממשלה הנחה את כולם לעשות הכל כדי לתקן את חוק הגיוס במהירות האפשרית. לצערנו התברר שהמלאכה לא קלה מצד פתרון משפטי, כדי שלא נבוא למצב שעוד הפעם בית המשפט יבטל, ולקח זמן עד שהצלחנו למצוא פתרון משפטי.

"אנחנו יודעים שהזמן קצר ולכן אנחנו מבקשים לקיים וליישם את ההסכם הקואליציוני וביום רביעי להביא את זה לקריאה טרומית כיון שזו הצעת חוק פרטית".

דרעי מתייחס לחוק הגיוס ולאיומי ליברמן (צילום: כיכר השבת)

דרעי הוסיף ואמר כי "אני משוכנע, למרות שאני שומע קולות כאלה ואחרים, אני משוכנע כשילמדו את ההצעה יבינו שלא שינינו כאן שום דבר. כל מרכיבי הקואליציה מחויבים לחוק הגיוס שהיה עד פסילת ביהמ"ש. הרי אם ביהמ"ש לא היה פוסל את החוק, אז לא היתה שום בעיה. גם סיעת ישראל ביתנו וגם אחרים נכנסו על דעת החוק הקיים.

"מה שאנחנו הגשנו זה החוק הקיים פחות או יותר, ככתבו וכלשונו, אלא שביהמ"ש אמר שהחוק לא מספיק שוויוני - זאת הסיבה האמיתית, כדי לעשות את החוק שוויוני, אמרנו מה שבן גוריון אמר לפני 70 שנה שמדינת ישראל מכירה בלימוד התורה כערך ולכן השוויוניות, הבחורי ישיבות לומדים תורה וחלקם משרתים ולכן זה נותן מידה של שוויוניות".

לסיום אמר דרעי כי "אני מקווה שמרכיבי הקואליציה יבינו, וכפי שהיינו עד היום שותפים הכי נאמנים והכי יציבים בקואליציה, כך בעזרת השם נמשיך, ולא תהיה שום סיבה שניכנס לעימותים בנושא הזה".

בתוך כך, יו"ר סיעת ישראל ביתנו, ח"כ רוברט אילטוב, פנה בשם סיעת ישראל ביתנו במכתב ליו"ר הקואליציה ח"כ דודי אמסלם, בדרישה שלא להעלות ביום רביעי להצבעה את חוק הגיוס.

במכתב מבהיר ח"כ אילטוב כי במידה והחוק יעלה להצבעה, סיעת ישראל ביתנו, כולל השרה סופה לנדבר, תצביע כולה נגד החוק.

"ברצוני לפנות אלייך בשם סיעת "ישראל ביתנו", בדרישה שלא להעלות את חוק "הגיוס" לדיון ולהצבעה בכנסת לפני שהחוק יעבור דיון מקיף ומסודר בקואליציה ובממשלה, כמקובל לפי תקנון פעילות הקואליציה", כותב אילטוב. "חשוב לציין, כי בישיבת ראשי הקואליציה השבוע, נושא גיוס החרדים כלל לא עלה לדיון ולכן העלאת החוק הינה בגדר מחטף שאנו לא יכולים לקבלו".

אילטוב מציין כי "במידה והחוק לא יעבור את כל התהליך כנדרש, כל סיעת ישראל ביתנו, כולל שרת העלייה והקליטה, ח"כ סופה לנדבר, תצביע נגד החוק".

כפי שדווח ב"כיכר השבת", הצעת החוק מבקשת לקבוע, כי לימוד תורה ייחשב במדינת ישראל לערך עליון, וכך הוא יגבר על ערך השוויון שכזכור היווה את הנימוק לפסילת חוק הגיוס בידי שופט בג"ץ.

את הדרישה הרשמית להעלות את החוק עוד השבוע להצבעה העלה ח"כ ישראל אייכלר בישיבת נשיאות הכנסת שנערכה היום.

דרישת החרדים באה לאחר ישיבת מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל שהביעה את בקשתה לאשר חוק זה עוד לפני אישור חוק תקציב המדינה לשנה הבאה, אותו שואפים נתניהו וכחלון להעיבר לאשר עד לסוף מושב החורף, ב-18 במרס.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר