תקופת הסתגלות

אזרחים ותיקים יוכלו להמשיך לרכוש נסיעה אצל הנהג

השר ישראל כץ הודיע כי למרות הרפורמה בתחבורה הציבורית, אזרחים ותיקים יוכלו להמשיך לרכוש כרטיס נסיעה בודדת אצל הנהג בהנחה של 50%, בתקופת ההסתגלות (תחבורה ציבורית)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: יוני ריקנר, מתוך יוטיוב)

בעקבות המעבר לכרטוס חכם בתחבורה הציבורית ומניעת השימוש בתשלום מזומן באוטובוס. שר התחבורה והמודיעין, ישראל כץ הנחה היום (שני) את הרשות הארצית לתחבורה ציבורית במשרדו לאפשר לציבור האזרחים הוותיקים לרכוש כרטיס נסיעה בודדת אצל הנהג במשך תקופת ההסתגלות וליהנות מההנחה של 50% ממחיר הנסיעה.

השר כץ הודיע כי בתקופת ההסתגלות שתארך כמה חודשים, יתאפשר לציבור האזרחים הוותיקים לנסוע עם תעודת אזרח ותיק ולרכוש כרטיס נסיעה בודדת אצל הנהג, עד להנפקת כרטיס רב קו אישי. "מחויבותנו לאזרחים הוותיקים היא מוחלטת ונעשה הכל כדי לאפשר להם לנסוע בתחבורה הציבורית וליהנות מההנחות. אף קשיש לא יורד מהאוטובוס", הוסיף השר כץ.

במסגרת המהפכה בתחבורה הציבורית שמנהיג השר כץ, החל מ-8 במרץ לא תתאפשר רכישת כרטיסי נסיעה או טעינת רב קו אצל נהגי האוטובוסים בירושלים, במטרה לאפשר לנהגים להתרכז בנהיגה בלבד, ולהפוך את הנסיעה לבטוחה יותר ומהירה יותר, כנהוג במדינות רבות בעולם.

השר כץ הנחה את הרשות הארצית לתחבורה ציבורית לפתוח מרכזים להנפקת כרטיסי רב קו לאזרחים הוותיקים, בבתי אבות, בתי חולים ובמנהלים קהילתיים. כמו כן, יבחן המשרד פתיחת נקודות הנפקה נוספות, בהתאם לדרישה. במקביל פתח המשרד במסע הסברה שנועד ליידע את הציבור אודות הרפורמה והתועלות הרבות הגלומות בה.

בג"צ פסק לאחרונה, כי כל הזכאויות להנחות בתחבורה הציבורית יינתנו באמצעות שימוש בכרטיס רב קו אישי, לפיו ניתן לזהות את זכאותו של הקשיש להנחה. למרות זאת, החליט השר כץ לאפשר לאזרחים הוותיקים להמשיך ולרכוש גם כרטיס נסיעה בודדת אצל הנהג בתקופת ההסתגלות, במטרה למנוע כל פגיעה אפשרית בציבור האזרחים הוותיקים.

יצוין, כי בחלק מאמצעי התחבורה הציבורית כיום, כמו למשל ברכבת הקלה בירושלים, במטרונית בחיפה, בתחבורה הציבורית בבאר שבע ובמספר קווים בתל אביב, ניתן לרכוש כרטיסי נסיעה באמצעות מערכת אוטומטית בלבד, ולממש את הזכאות להנחה באמצעות השימוש ברב קו אישי בלבד.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר