עצורי 'תיק 4000'

ניר חפץ: "אני נרמס"; שאול אלוביץ': "מחסלים אותי"

אחרי שערוריית המסרונים בין השופטת לחוקר, ומול השופט החדש שמונה לדון ב'תיק 4000', סיפרו היום ניר חפץ ושאול אלוביץ' על מצבם הקשה. אך זה לא עזר להם: מעצרם שוב הוארך (בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
חפץ ואלוביץ' בבית המשפט, היום (צילום: משי בן עמי, ynet)

ניר חפץ, יועץ התקשורת לשעבר של משפחת נתניהו, אמר היום (שני) בדיון הארכת מעצרו בבית המשפט, ב'תיק 4000' (פרשת בזק), כי "עבדו על בית המשפט בעיניים".

הוא שטח את טענותיו, בעמידה, בפני השופט עלאא מסראווה שמונה כזכור להחליף את השופטת רונית פוזננסקי-כץ, בעקבות שערוריית תכתובת הוואטספ בינה לבין החוקר בפרשה: "הייתי רוצה להציג בפני בית המשפט את התחושות שלי לגבי הפגיעה בזכויות שלי. אני נרמס בתיק 4000 ובתיק 1270 (מינוי השופטת גרסטל ליועהמ"ש תמורת זיכוי שרה נתניהו)".

"כבודו ישב פעמיים בדיוני הארכות מעצר ואין לי צליל של ביקורת, אלא להיפך: ראיתי איך בית המשפט בדק טוב ושאל את המשטרה מה היא עושה. מה שבית המשפט לא ידע זה שהמשטרה פשוט עבדה עליו בעיניים".

"במשך ששת הימים האלה נשאלתי ב-1270 שתיים-שלוש שאלות טכניות, ואם לא היו פרסומים בתקשורת, אז עד לרגע זה לא הייתי יודע במה אני חשוד, עם מי נפגשתי, מה הצעתי וכו'. אני רוצה להזכיר לשופט שבחקירת תיק 1270 החשדות חמורים לפחות כמו בתיק 4000, ושם שוחררתי אתמול בלי שום תנאים. כל מה שסיפרתי לאדוני קורה על רקע אחר: עד היום פגשתי 30 חוקרים שונים זה מזה. יש להט בלתי נתפס נגדי. זה דמיוני".

"עשרות פעמים הציעו לי לספר סיפורים על אנשים ולהודות בסיפורים שלא היו ולא נבראו על אנשים. אני מבקש מבית המשפט שיבדוק טוב טוב. אני חושב שאני חף מפשע, אני לדעתי נקי כפיים, עומדת לי חזקת חפות ואני מבקש שיישאר לי משהו מהזכויות שלי", סיים חפץ.

ניר חפץ. ארכיון (צילום: יריב כץ, ynet)

את דבריו אלו אמר היועץ העצור כמענה לדבריה של עו"ד יהודית תירוש, ראש מחלקת ניירות ערך, שאמרה לגביו קודם לכן: "הוא לכאורה אדם מתוחכם. העובדה שהחשוד לא מוסר גרסה ומפנה לתשובות לא רלוונטיות לשאלות - היא בבחינת אי-שיתוף פעולה". היא אף הדגישה, כי לחפץ "מיוחסות עבירות שיבוש חמורות, עבירות של טוהר המידות ולקיחת מתת יחד עם אחרים".

סנגורו של חפץ, עו"ד ירון קוסטליץ, התייחס למסרונים שנחשפו ב'חדשות עשר' בין השופטת לבין חוקר רשות ניירות ערך עו"ד ערן שחם-שביט, ואמר: "אני לא רואה דרך שניתן להחזיר מחדש את מר ניר חפץ למעצר אחרי שנחשפנו אתמול למילים הללו בין החוקר לבין השופטת. אין חולק על כך שהמעצר עצמו - בן תשעה ימים - לא חוקי. אם במקרה הזה מרשי לא ישוחרר לאלתר - אני לא רואה מתי ישוחרר מישהו אי פעם בטענה של הגנה מן הצדק".

בתוך כך, במהלך הדיון בפרשה, בעניינו של בעל השליטה בבזק שאול אלוביץ', התבטאה נציגת הפרקליטות, כי "ממסמך סודי שמצוי בפני בית המשפט, מר אלוביץ' הוכיח במעשיו לכאורה שלא ניתן לסמוך עליו. אנחנו נמצאים בעניינו במקום אחר - והחשדות לגביו הם חמורים. בין היתר מדובר על קבלת שוחד של עד מיליארד ש"ח".

בשלב זה, ואחרי יותר משבוע במעצר, פנה אלוביץ' לשופט מסראווה, ואמר: "עד אתמול הייתה החקירה בצל ניסיונות החוקרים לשבור את רוחי, לפגוע בנשמתי ועד פגיעה קשה בבריאותי. בכל ערב כשחזרתי לבית המעצר ישבתי אצל החובש לבדיקות ומדדי לחץ דם. החקירה הזאת נעשית היא כדי שאודה בדבר שלא עשיתי מעולם. אמרתי לחוקרים שאני לא אשקר ולא אודה במה שלא עשיתי - גם אם אפול ואקבל התקף לב. מחסלים אותי בריאותית".

בסופו של דיון, האריך בית המשפט את מעצרם של חפץ ואלוביץ' פעם נוספת, עד ליום ראשון הבא. גם מעצרו של יועץ התקשורת אלי קמיר הוארך עד ליום רביעי הקרוב.

השופט נימק את החלטתו, וכתב: "בסופו של יום, גם אם נפלו פגמים בהליך המשפטי, על בית המשפט לקבוע אם ניתן לשחרר לחלופת מעצר. כרגע לא ניתן".

כזכור, בפרשה זו צפוי להיחקר גם ראש הממשלה בנימין נתניהו, במועד שנקבע לשם כך: פורים, יום שישי הקרוב.

החשד העיקרי ב'תיק 4000', הוא שניתנו הטבות מפליגות לחברת בזק שבבעלות אלוביץ', בתמורה לסיקור חיובי של נתניהו באתר 'וואלה' שבבעלותו אף הוא.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר