7 שנים אחרי

תמר פוגל תובעת 400 מיליון שקל כפיצויים

תמר פוגל בת ה-19 ושני אחיה שנותרו אף הם מהטבח המחריד בבית המשפחה לפני 7 שנים הגישו תביעת ענק נגד הרוצחים, הרשות הפלסטינית והחזית העממית (חדשות בארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
תמר פוגל (צילום: אוהד צויגנברג, ynet)

שבע שנים אחרי הטבח הנורא באיתמר, תמר פוגל ומשפחתה תובעות 400 מיליון שקלים מהמחבלים ומהאחראים. רגע לפני שמסתיימת תקופת ההתיישנות, הגישה אתמול (ב') משפחת פוגל על פי הדיווח ב-ynet, כתב תביעה לבית המשפט המחוזי בירושלים, באמצעות ארגון "שורת הדין". בין הנתבעים: אש"ף, הרשות הפלסטינית וארגון החזית העממית.

"עד לימים אלו המחבלים מקבלים משכורות מנופחות מהרשות הפלסטינית, דבר המנוגד לכל היגיון וצדק. בהגשת תביעה זו אנחנו מבקשים לשלוח מסר בשם כל מי שלב אדם לו", מסרה משפחת פוגל.

כזכור, ב-11 במרס 2011 חדרו שני מחבלים פלסטינים מהכפר עוורתא ליישוב איתמר הסמוך. הם פרצו לבית ריק, גנבו ממנו נשק חם ולאחר מכן פרצו לבית משפחת פוגל ורצחו בדקירות סכין ובירי את זוג ההורים, אודי ורותי, ושלושה מילדיהם — יואב, אלעד והתינוקת בת ה-3 חודשים הדס הי"ד. הרצח הנורא והתמונות המזעזעות הסעירו את ישראל ונותרו צרובות עד היום בתודעה הישראלית.

הנרצחים הי"ד

כחודש לאחר הפיגוע נעצרו המחבלים, חכים ואמג'ד עוואד, בני 18 ו-19, הודו ברציחות ושיחזרו את הטבח. בית המשפט הצבאי גזר על כל אחד מהם כ-130 שנות מאסר.

כעת מגישים תמר פוגל ושני אחיה הקטנים שניצלו בפיגוע, רועי וישי, תביעה משותפת עם 19 מבני משפחתם - סבם וסבתם מצד האם רותי המגדלים אותם, הרב יהודה וטלי בן-ישי, סבם וסבתם מצד האב אודי, חיים וצילה פוגל, והדודים משני הצדדים.

אליחי בן-ישי, אחיה של האם רותי הי"ד, אמר: "מבחינתנו התביעה מבקשת להעביר מסר, שכל אחת מן הידיים הארורות שביצעו את הטבח בבני משפחתנו האהובים לא תצא נקייה, ותשלם מחיר כבד".

כתב התביעה הוגש גם נגד הרוצחים השפלים, חכים ואמג'ד עוואד, וכן נגד חמישה פלסטינים נוספים שסייעו להם. אך אחריות מיוחדת מוטלת בעיני התובעים על ארגון החזית העממית המשויך לאש"ף, על אש"ף ועל הרשות הפלסטינית - כמי שעודדו והסיתו לרצח, ועל הרשות הפלסטינית שמשלמת משכורות למחבלים היושבים בכלא עד היום.

בכתב התביעה נכתב: "אש"ף והרשות הפלסטינית ידעו, או היה עליהם לדעת, כאשר העבירו ומעבירים לכל מחבל שרצח יהודים, שסייע ברצח יהודים, שהסיע רוצחי יהודים, שביצע ניסיונות רצח ביהודים ועוד, וישב על כך בכלא הישראלי, משכורת חודשית על פי חוק... ומדיניות זו הביאה ללא כל ספק לתקיפת אנשים כדוגמת המנוחים ולרציחתם".

סכום התביעה, 400 מיליון שקלים, הוא סכום חסר תקדים הנתבע על ידי משפחה אחת בישראל. בארצות הברית נפסקו בעבר סכומים של מאות מיליוני שקלים לטובת נפגעי טרור, אך בארץ התביעות היו על סכומים הרבה יותר נמוכים.

לפני שלושה חודשים פסק בית המשפט המחוזי בירושלים כי הרשות הפלסטינית ושישה מחבלים שעמדו מאחורי רצח בני משפחת בן שלום בכביש 443 בתחילת האינתיפאדה השנייה יפצו את קרובי המנוחים ב-62 מיליון שקלים - וקבע רף חדש לפיצויים.

"הפסיקה קובעת כי על בתי המשפט לבטא את קדושת ערך החיים, והיא הבחינה לשם כך בין הפיצוי הכספי שמבטא את ערך הנזק שנגרם לתובעים לעומת הפיצוי העונשי שתכליתו ביטוי לסלידת בית-המשפט ממעשי הנתבעים", מנמקים העותרים את סכום הפיצויים הגבוה שנתבע.

"בשנים האחרונות אף התחדדה פסיקה זו באופן ספציפי בנוגע למעשי טרור. במקרה זה בוצע במנוחים, אהוד ורות, וילדיהם יואב, אלעד והדס, מעשה טבח, מהנוראים ביותר שידעה ישראל מאז היותה למדינה, מעשה רצח במלוא מובן המילה, מעשה נפשע שכל מילה על אודותיו רק עלולה לגמדו, ואין מקרה הולם יותר להטלת פיצויים עונשיים כבדים ביותר כמקרה זה".

נשיאת ארגון "שורת הדין" ניצנה דרשן לייטנר מסרה: "גם אם חלפו כמעט שבע שנים מאז הטבח הנורא והמראות המזעזעים, אנחנו לא נשכח ולא נסלח. תדע הרשות הפלסטינית שאין היא יכולה להמשיך לשלם כספים לרוצחי תינוקות ולצאת נקייה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר