הטכנולוגיה החדשה שתהפוך את הסלולר ללא רלוונטי

היום זה נראה לכם כדבר הכי פשוט בעולם, אבל זוכרים את הפעם הראשונה בה נחשפתם למסך מגע? בקרוב תצטרכו להתרגל לחיים בלי המגע הזה (דיגיטל)

(צילום: Magic Leap)

אירוע הטכנולוגיה הגדול שהתקיים בברצלונה חשף אמנם מכשירי סלולר חדשים, אך נתן הצצה לעולם שהולך להחליף את המכשירים החכמים.

העובדה שאפל וסמסונג, שתי היצרניות הכי גדולות של המכשירים החכמים ,מתגאות בפיצ'רים קטנים כמו סוללה חזקה ואימוג'י מונפש, ולא מבריקות עם שינויים מהפכנים של ממש, מוכיחה כי העידן הזה כבר לקראת סופו.

חברת Magic Leap שעוסקת במכשור לביש משולב מציאות רבודה, צפויה להיות זו שתביא את הבשורה. החברה שהוקמה בשנת 2011, גייסה כבר למעלה מ 2 מיליארד דולר, ובין התומכות הגדולות שלה נמצאות גם עליבאבא וגוגל. לפני כחודשיים הציגה החברה את המשקף החדש שכולם ציפו לו, אותו פיתחה החברה במשך שנים בחשאיות. ה-Magic Leap One הם מעין משקפי מציאות רבודה (AR) ועל פי הערכות בשוק, המחיר שלהן ינוע בסביבות האלף דולר.

הערכה השלמה כוללת זוג משקפיים - Lightwear, לצד מחשב קטן שנישא על החגורה וגם בקר שליטה. מג'יק ליפ מתכוננת להשקה מסחרית של המוצר הזה, שצפויה לקרות מתישהו במהלך השנה. נוסף לו היא עומלת על פלטפורמה למפתחים ויוצרים, גם היא אמורה להיות נגישה כבר בחודשים הקרובים. מעבר למוצר עצמו, החברה מסומנת כהבטחה בעיקר מפני שהיא מציעה ממשק חדשני לאינטראקציה בין משתמשים לבין מחשבים.

בתערוכת ברצלונה הסבירו נציגי החברה איך משקפי החברה צפויים להחליף את הסמארטפון.

החברה לקחה בחשבון את כלל השימושים שלנו בטלפונים החכמים וביניהם תקשורת טקסטואלית, תמונות וסרטונים, מענה למיילים, רשתות חברתיות ומשחקים, והסבירה כי כולם בעלי פוטנציאל קיומי בתוך מערך של AR - ואפילו בצורה אינטואיטיבית ופשוטה יותר על ידי חיישנים מסוגים שונים שבשילוב יכולות מחשוב גבוהות ופקודות קוליות - מצליחים כבר היום לענות על מרבית הצרכים האלה. ובמקום ללחוץ על אייקון בצורת האות F ולהיכנס לפייסבוק - אפשר להקרין את אפליקציית פייסבוק במשקפיים - כך ששדה הראייה מכיל גם את הסביבה המיידית, וגם את מה שמוקרן עליה באמצעות AR.

ומה עם שיחות טלפון? על פי החברה גם את זה נוכל לעשות בקלות באמצעות טכנולוגיית מציאות רבודה, כשחוויית התקשורת תהיה קרובה ומיידית יותר.

אז מתי נסתכל על אייפון x כעל מוצג היסטורי ולא שימושי ? התחזיות הריאליסטיות מסמנות את שנת 2025 כשנה בה זה יקרה, ויש גם כאלה שטוענים שעוד קודם לכן...

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר