צפו בווידאו

ח"כי יהדות התורה דנו על הגיוס ותקפו את יריב לוין • צפו

דיון שקיימו ח"כי 'יהדות התורה' על חוק הגיוס תועד שלא בידיעתם במצלמות הכנסת • הח"כים תקפו את יריב לוין, הסכימו שהחוק צריך לעבור בהקדם ומוזס נהנה מה'פליק' בסיפור השופטת (אקטואליה)

ישי כהן | כיכר השבת |
נתניהו וח"כי יהדות התורה. ארכיון (צילום: הדס פרוש / Flash90; צילום וידאו: אתר הכנסת)

חברי הכנסת של יהדות התורה התכנסו אתמול (שני) לישיבה בה עסקו בנושא חוק הגיוס והדרישה שהחוק החדש יעלה להצבעה כבר מחר, יום רביעי, חברי הכנסת לא שמו לב כי הישיבה שודרה באתר הכנסת, וכך דלפה הישיבה הדרמטית בתיעוד וידאו מלא.

בפגישה השתתפו יו"ר סיעת יהדות התורה ח"כ מנחם אליעזר מוזס, יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני, סגן שר החינוך מאיר פרוש, ח"כ אורי מקלב, ח"כ יעקב אשר וגורמים נוספים מהמפלגה.

מקלב ציין כי צריך קודם כל שהחוק יאושר בוועדת השרים לענייני חקיקה. גפני: "נדבר עם איילת שקד, אני אדבר איתה", מקלב מציין כי היא צריכה לאשר את זה ולפטור מחובת הנחה. פרוש מעיר כי אם אין תיאום עם הליכוד, "זה ייפול בוועדת שרים".

במהלך הישיבה שיתף מקלב את המשתתפים בשיחה שקיים עם שר התיירות יריב לוין ואמר כי "יריב עושה תעמולה נגד". לדבריו, "יריב לוין שולח לי הודעה: 'מה זה? השתגעתם?'. אמרתי לו: 'עם כאלה חברים לא צריך שונאים'".

ח"כ גפני זעם על הדברים ואמר לחבריו בישיבה כי "צריך להודיע שאנחנו לא עומדים בתקציב".

לאחר מכן גפני שאל מה יריב לוין רוצה, ומקלב מצטט אותו אומר "השתגעתם". גפני בתגובה: "לא, השתגענו, אז מה הוא רוצה?", ומקלב ממשיך לצטט: "לפיד, ניפול". גפני: "לפיד, לפיד, לפיד", מקלב מצטט את לוין אומר כי הם "מפוררים את הליכוד", וגפני בתגובה: הוא עשה איתנו את ההסכם הקואליציוני, מה הוא רוצה שנעשה?".

במהלך הישיבה פנה פרוש לגפני ואמר: "זה גם ברור שאם זה לא בא עכשיו, זה לא יבוא גם בקיץ. אם לא מעבירים את זה עכשיו, זה לא בא". ח"כ יעקב אשר תהה: "בקריאה ראשונה או בכלל?", ופרוש ומקלב השיבו: "בכלל".

פרוש הוסיף ואמר בישיבה כי "אם להעביר (את החוק. י"כ), אתה חייב להעביר הכול בפעם אחת. אתה לא יכול להעביר עכשיו ולעשות אתנחתא שידברו על זה. השבוע זה השבוע שהכי פחות ידברו על הדברים האלה, יש את ה-4000, 5000", ברומזו על העיסוק התקשורתי בחקירות נתניהו.

ח"כ מנחם אליעזר מוזס הצדיק את דברי פרוש ואמר: "אתה צודק. והשופטת, עם התביעה. קיבלו פליק טוב, אהה? פליק טוב".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר