יהודה גליק: לא מתלהב מהשיר "אני מאמין"

"אני לא מתלהב מהשיר הזה, לא מתחבר למילותיו, לא מתחבר למנהג לשיר אותו אחרי התקווה" כתב חבר הכנסת הדתי בחשבון הטוויטר שלו ועורר סערה (חדשות, בארץ)

(צילום: Hadas Parush/Flash90)

‏סערה חדשה על רקע הטענות ל'הדתה' בצה"ל: בטקס סיום קורס מ"כים ביום חמישי האחרון, החלו החיילים לשיר בספונטניות לאחר שירת התקווה את השיר 'אני מאמין'. הדבר גרם לסערה רבה בקרב הורים חילוניים, שכן לטענתם מדובר בהמשך מגמת ה'הדתה' המתקיימת מזה תקופה בצה"ל.

אמו של אחד החיילים סיפרה לחדשות עשר כי "האירוע היה מאוד מפתיע ובוודאי לא לפי כללי הטקס. נדמה היה שגם מפקד הטקס התבלבל לרגע, כיוון שלא עשה דבר כדי לעצור את השירה הזאת. בתוך הטקס זה הרגיש כמעט כמו מחטף. מישהו לקח לעצמו את הזכות לומר משהו בטקס שלא כולנו הסכמנו אליו".

ח"כ יהודה גליק הגיב על כך בציוץ בטוויטר ותקף: "לא הבנתי את הבעיה. הטקס הסתיים, שרו התקווה ואז החיילים בחרו לשיר כרצונם. מי שלא רוצה שלא ישיר. אסור לחיילים לשיר?".

מי שענה לו הוא קונסול ישראל בניו יורק דני דיין: "יהודה ידידי, לא מתאים לך להיתמם. השתרש בציונות הדתית בשנים האחרונות הנוהג לסיים טקסים ב-״אני מאמין״ לאחר ״התקווה״. וכן, זו זילות של ההמנון הלאומי, כאילו אין בו די. אם כל שבט ישיר את שירו לאחר התקווה ועוד בטקסים ממלכתיים - הלכה שארית הממלכתיות".

גליק הגיב בציוץ שעורר סערה, כשטען כי הוא אינו מתחבר לשיר 'אני מאמין': "דני אני לא מתלהב מהשיר הזה, לא מתחבר למילותיו, לא מתחבר למנהג לשיר אותו אחרי התקווה, ואף על פי כן מי שרוצה לשיר שישיר, מה הבעיה?!".

רבים כעסו על חבר הכנסת בשל התבטאות זו ותמהו כיצד ח"כ דתי עם כיפה לראשו מצהיר כי השיר 'אני מאמין' - שיר המדבר על האמונה כי המשיח בא יבוא - "לא מתחבר אליו או מילותיו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר