"כל עוד חוק הגיוס לא יעבור"

ליצמן: לא אצביע בעד התקציב; ליברמן: זו סחיטה באיומים

בעקבות הודעת יו"ר הקואליציה כי חוק הגיוס לא יעלה היום להצבעה - בניגוד לדרישת החרדים, סגן השר יעקב ליצמן הודיע כי לא יתמוך בתקציב המדינה • ליברמן בתגובה: "זו סחיטה באיומים" (בארץ)

ישראל כהן | כיכר השבת |
ליצמן (צילום: Tomer Neuberg/Flash90)

סגן שר הבריאות ח"כ יעקב ליצמן הודיע היום (רביעי) כי לא יתמוך בתקציב המדינה כל עוד וחוו הגיוס לא יעבור - כדרישת מועצת גדולי התורה של 'אגודת ישראל'.

בהודעה לתקשורת אמר ליצמן כי "בהתאם להוראת מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל 'להעביר את חוק גיוס בני הישיבות לפני אישור התקציב', לא אוכל לתמוך בתקציב המדינה כל עוד חוק הגיוס לא יעבור".

ליצמן הוסיף ואמר כי "חוק הגיוס הינו חלק בלתי נפרד מההסכם הקואליציוני ואנו מצפים מכל סיעות הקואליציה לתמוך בחוק זה, אם הם חפצים בהמשך הקואליציה".

ליצמן מציג את הודעתו של מזכיר המועצת החסידית, הרב מרדכי שטרן, לחברי הכנסת של 'אגודת ישראל', בה נאמר כי "בישיבת מועצת גדולי התורה ביום חמישי ז' אדר נתבקשתם מרבותינו לעמוד על הדברים דלהלן: א. להעביר את חוק גיוס בני הישיבות לפני אישור התקציב. ב. לעשות את כל הנדרש שלא יהיה שינוי ממה שהיה בנוהלי מתן הפטור לבנות דתיות".

הודעתו של ליצמן כי לא יתמוך בתקציב, מגיעה בעקבות הודעתו הבוקר של יו"ר הקואליציה ח"כ דוד אמסלם לראשי הסיעות החרדיות כי חוק הגיוס החדש אותו הם ביקשו להעלות להצבעה בקריאה טרומית עוד היום, לא יעלה להצבעה.

החלטת הקואליציה מגיעה בשל קשיים פנימיים להעביר את הצעת החוק, בין היתר בשל ההתנגדות הנחרצת של יו"ר 'ישראל ביתנו' אביגדור ליברמן, והתנגדויות נוספות של סיעת 'כולנו' וחברים מתוך סיעת הליכוד כדוגמת השר יריב לוין - החוששים כי החוק יחזק את יו"ר 'יש עתיד' יאיר לפיד.

בתגובה לאיום של ליצמן, שר הביטחון, אביגדור ליברמן, השתלח בחרדים ואמר כי "חוק הגיוס הוא חוק ההשתמטות. החלטת יהדות התורה היא לא פחות מסחיטה באיומים. ישראל ביתנו לא תכנע ולא תאפשר לזה לקרות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר