הגאון רבי יהודה כהן הספיד

"הלב של רבי שמואל זצ"ל לא יכל לשאת את גזירת הגיוס"

ראש ישיבת 'יקירי ירושלים' הגאון רבי יהודה כהן התייחס לפטירתו של הגאון רבי שמואל אוירבך זצ"ל ואמר כי לבו קרס בשל כך שלא יכל לעמוד בקושי גזרת הגיוס • האזינו (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
הגר"י כהן בעצרת, אמש (צילום: דוד פרלמוטר)

ראש ישיבת 'יקירי ירושלים' הגאון רבי יהודה כהן התייחס אמש (שלישי) לפטירתו של ראש הישיבה הגאון רבי שמואל אוירבך זצ"ל ואמר כי לבו קרס בשל כך שלא יכל לעמוד בקושי גזרת הגיוס. בהמשך דבריו התייחס לפילוג הליטאי ותקף את הקטנים המכניסים ראשם בין גדולי ישראל.

במהלך עצרת מספד בבית הכנסת 'צופיוף' בשכונת הבוכרים בירושלים אמר הגר"י כהן: "בתקופה האחרונה כבר הוא אמר שהלב שלו כבר לא יכול לשאת את הצער, אחד מגדולי הרופאים שטיפל בו, אמר שליבו לא יכל לשאת את גזירת הגיוס של בחורי הישיבות, מזה קרס לבו. הוא לקח את זה ללב כל כך קשה, כאשר בעצם הגזירה הזו הייתה בעיקר לבני התורה הספרדים.

"הוא תמיד לא יכל לקבל איך אפשר לא לקבל בחור ישיבה בגלל שהוא נולד להורים ספרדים. 'אז מה החיסרון? במה הוא אשם? במה מאשימים אותו? למה שלא יקבלו אותו?', אהבת ישראל אצלו היו כולם כשווים, את כולם הוא אהב".

"כמה הוא אהב את עם ישראל, כמה היה צר לו בצרתם, כמה הוא אהב את התורה וכמה הוא מסר נפש", הוסיף הגר"י כהן.

הרב כהן התייחס לפילוג הליטאי ואמר כי "למרבה הצער, היו חילוקי דעות בין הגדולים, יש אנשים קטנים, חסרי דעה, שחושבים שאם הגדולים יש להם חילוקי דעות בהנהגה והשקפה אז הקטנים יכולים לחוות דעה, איך אתה מעז להכניס את ראשך בין הרים גבוהים? מי אתה ומה אתה? איך אתה רוצה להיכנס לתוך מדורת אש ולצאת חי החוצה, אנחנו אהבנו את כולם, כיבדנו את כולם, חבר אני לכל אשר יראוך".

ראש ישיבת 'יקירי ירושלים' הוסיף: "הרב שטיינמן זצ"ל, הרב שמואל אוירבך זצ"ל שניהם עבורנו היו גדולי תורה וצדיקי הדור, כיבדנו והערצנו את כולם, וזה לא סותר בכלל, וכי הרשב"ם והרמב"ם שנחלקו אז חס ושלום היה בניהם מחלוקת אישית? זו היא דרכה של תורה".

"רבי שמואל היה איש אמת", הוסיף הגר"י כהן, "כך הוא הבין וכך הוא עשה, ובוודאי היו לו סימויכם וראיות לכך, היה בטוח בדרכו, עד הרגע ששקעה שמעו, היה כואב לו בצערם של בחורי הישיבה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר