מהומה בליל שבת

ראש ישיבה מ'הפלג' ובניו השיכורים סולקו מבית הכנסת

הרב יצחק פרבשטיין, ראש ישיבת "חברון החדשה" המזוהה עם 'הפלג', הוכה וסולק עם בניו השיכורים מבית כנסת בליל שבת • המתפללים: "הם ניאצו את גדולי ישראל" • המשפחה: "רק בגלל הזיהוי עם 'הפלג' (חדשות, חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
שיכור. אילוסטרציה (צילום: יונתן זינדל - פלאש 90)

דרמה של ממש התחוללה בליל שבת בשכונת רמת שלמה בירושלים. הרב יצחק פרבשטיין, המכהן כראש ישיבת "חברון החדשה" שהוקמה ע"י הגר"ש אוירבך זצ"ל, הוכה - לדברי בני משפחתו - על ידי אברכים ותלמידי ישיבות.

לדברי הנוכחים הרב פרבשטיין הגיע עם ילדיו שחלקם היו שיכורים ועל פי טענות המתפללים אחד מהם ניגש לבימה והחל לדבר מתוך גילופין סרה בגדולי הדור זצ"ל ושיבדלו לחיים.

באותו שלב ניסו המתפללים המזוהים עם הזרם המרכזי בציבור הליטאי להסות את השיכור ולגעור בו ועד מהרה התפתחה במקום מהומה של ממש שכללה קללות ונאצות ואף תיגרת ידיים ואלימות ממש.

"בית הכנסת הפך במהירות לתיגרה אלימה", מספר עד ראיה ל"כיכר השבת". "זה היה מחזה מחפיר. אלו זרקו חפצים על אלו והללו הגיבו בחזרה כאשר כולם פגעו בהיכל הקודש ובקדושת בית מקדש מעט".

"לא יכולנו להבליג אחרי שהם חירפו את גדולי ישראל מנהיגי הדור", מספר אחד הנוכחים ל"כיכר השבת". "ניסינו למחות בבני משפחת פרבשטיין אבל הם הגיבו ואז נוצרה המהומה", הוא מוסיף.

מנגד בני המשפחה טענו כי התנגדו להם רק בשל העובדה שהם מזוהים עם הפלג הירושלמי. "היכו ראש ישיבה תלמיד חכם וגירשו אותו מבית הכנסת. היכן נשמע דבר כזה?", הם אומרים בזעם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר