המלחמה בתאונות

יוזמת ארדן: עונש מאסר לעברייני תנועה

השר ארדן מבקש להחמיר עם נהגים עבריינים שנוסעים באור אדום, במהירות מופרזת או מדברים בסלולרי תוך כדי נהיגה באמצעות העמדתם לדין. המשמעות: עלולים להיאסר (בארץ)

קובי רוזן | כיכר השבת |
גלעד ארדן (צילום: יונתן זינדל - פלאש 90)

השר לביטחון פנים גלעד ארדן מבקש להחמיר את העונשים נגד נהגים עבריינים שנוסעים באור אדום, נוסעים במהירות מופרזת ומדברים בסלולרי תוך כדי נהיגה באמצעות העמדת הנהגים אוטומטית לדין. המשמעות: הם עלולים אפילו להישלח לכלא.

על פי הדיווח ב'ידיעות אחרונות', בקשתו הועברה לאישור שר התחבורה ישראל כץ ושרת המשפטים איילת שקד. ההערכה היא כי נוכח הקטל בדרכים יאשרו השניים את תוכנית השר אדן.

הצעותיו של השר ארדן: נהגי משאיות (מעל 10 טון), נהגי אוטובוסים ורוכבי קטנועים ואופנועים שייתפסו מדברים בטלפון הסלולרי בזמן נהיגה יזומנו אוטומטית למשפט.

לדברי ארדן ב'ידיעות', "מנתוני המשטרה עולה כי נהגים אלה מעורבים בתאונות מעבר לחלקם היחסי בקרב כלל הנהגים, ולפיכך דרושה נגדם ענישה קשה יותר".

יודגש כי ההצעה אינה כוללת נהגי רכב פרטי שייתפסו מדברים בסלולר. כזכור, רק באחרונה הוחמרה הענישה כלפיהם בסעיף זה: הם מקבלים שמונה נקודות במקום ארבע בעבר. הקנס המוטל עליהם נותר בעינו ועומד על 1,000 שקלים.

עוד בהצעות השר גלעד ארדן: העמדה לדין על נסיעה באור אדום לנהג שייכנס לצומת שלוש שניות ומעלה לאחר שהאור האדום ברמזור הופיע. במצב הנוכחי, מקבלים זימון אוטומטי לדין רק נהגים שנכנסו לצומת חמש שניות אחרי שהאדום נדלק.

לדברי ארדן, "נסיעה באדום היא עבירה חמורה שהשפעתה על תאונות הדרכים משמעותית ביותר. נתוני הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים מראים כי יותר מ-50% מהתאונות בצמתים המרומזרים נגרמות בשל נסיעה באור אדום".

עוד מבקש השר לביטחון פנים, כי נהג חדש - עד שנתיים על הכביש - או נהג צעיר - עד גיל 24 - שייתפסו בנהיגה במהירות מופרזת של בין 31 ל-40 קמ"ש מעל המותר בדרך עירונית ובין 41 ל-50 קמ"ש מעל המותר בדרך בין-עירונית או בכביש מהיר, יובאו בפני שופט.

לפני כשנה, במטרה לקצר את העומס על בתי המשפט לתעבורה, הוחלט לא להעמיד עבריינים כאלה לדין אלא רק לגזור עליהם קנס ו-10 נקודות, כעת, מבקש ארדן להחזיר את הגלגל לאחור.

לדבריו "מדובר באוכלוסיית נהגים שאין לה ניסיון רב בנהיגה, ולפיכך רמת הסכנה הנשקפת מהם גבוהה יותר. כאמור, נהגים שיבצעו את העבירות הללו עלולים במקרים מסוימים לספוג עונשי מאסר, זאת כמובן בתוספת קנסות ונקודות חובה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר