קו לוחמני

'המודיע': גם אם ייגרמו הפסדים - עולם התורה חשוב לנו

'המודיע' נוקט הבוקר בקו לוחמני במיוחד. במאמר מערכת הוא מסביר את חשיבות חוק הגיוס ומבהיר כי עולם התורה חשוב לנו גם אם הממשלה תיפול וייגרמו הפסדים • המאמר (חסידים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
סגן השר יעקב ליצמן (צילום: הדס פרוש - פלאש 90)

אם להתרשם מכותרות היומונים החרדים הבוקר (ראשון) נדמה ש'המודיע', בטאון הסיעה המרכזית ב'אגודת ישראל' נוקט את הקו הלוחמני ביותר.

לצד הידיעה על דברי סגן השר יעקב ליצמן מופיע מאמר מערכת המדבר על חשיבות הדרישה של מועצת גדולי התורה החסידית לחוקק את חוק הגיוס זאת למרות הטענות של בכירי הליכוד הנשמעות ברקע שהתעקשות זו עלולה לחזק את יאיר לפיד.

במאמר המערכת נכתב כי "הוראתה של מועצת גדולי התורה - ברורה וחדה, אך בכל זאת חשוב לנסות ולתת מענה לאותן טענות. אין מקום להשוות ואין דמיון בין אף בר-ישראל לאי מי משונאי ישראל. איננו מתכוונים להשוות או להקביל אלא רק לנסות ללמוד ולשאוב תובנות חיים.

"בימי מרדכי ואסתר בשושן הבירה כאשר נגזרה גזירה ומרדכי היהודי הסתובב בשער המלך בלבוש שק היו גם מבית ש'לא הבינו מה קורה'. כפי שמובא במדרשים: ניחא שלא יכרע ולא ישתחווה אבל שיסתתר מפניו. לפחות שחרור קידה, שינענע בראשו, כדי לא להרגיז.... אולם מרדכי לא קם ולא זו ממנו".

'המודיע' מתאר כיצד ישועת העם היהודי באה לאחר שהלכו בעיניים עצומות אחרי מרדכי הצדיק והמחישו שהציות שלהם ללא תנאי. "כאשר שאלת קיום וחיים עומדת על הפרק מרנן ורבנן חברי מועצת גדולי התורה לא עושים חשבונות אחרים".

"אין ספק שהיהדות הנאמנה לא רוצה שלפיד יעלה. הוא לא טוב לנו", נכתב במאמר, "אין ספק שאם הוא רק יוכל הוא יעשה כל שבידו להצר צעדינו. יגזור גזירות, יתנכל, יגלה עוינות.

"הכל נכון אבל עתידם של לומדי התורה, של מי שתורתם אומנותם, יקר לנו וחשוב לנו הרבה יותר. לדידנו זו שאלה של חיים וקיום, אין מה שישווה לה ואין מחיר שהוא יקר יותר ממנה".

'המודיע' מוסיף וכותב במאמר כי "נכון הדבר שהממשלה הנוכחית היא אחת הטובות שהיו לציבור החרדי. לא מעט נושאים קודמו בה. לא מעט עוולות שעוללו לציבור החרדי בממשלה הקודמת תוקנו בה. אין לנו רצון לפגוע בה או להביא אותה לסוף דרכה אלא רק לעמוד על קיום מה שסוכם.

"ומה שנקרא הסדרת חוק הגיוס הוא אחד הדברים החשובים שסוכמו והוא נוגע לבבת עינינו. ואם יהיה מי שיגרור בשל כך את הממשלה הזו לסוף דרכה הרי גם אם ייגרמו בשל כך הפסדים עלינו להבהיר שעולם התורה, דורות העתיד של בנינו, חשובים לנו יותר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר