משבר קואליציוני חריף

גפני מבהיר ומאיים: אם חוק הגיוס לא יסתדר - נלך לבחירות

יו"ר ועדת הכספים התייחס למשבר סביב חוק הגיוס ואמר כי הוא מחכה לראות אולי זה יסתדר בסוף, אך איים כי "אם לא יסתדר - נלך לבחירות" • "אנחנו הולכים עם הימין - אז זה המצב שלנו" (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
ח"כ משה גפני (צילום: פלאש 90)

יו"ר 'דגל התורה' ח"כ משה גפני מצטרף הבוקר (ראשון) לעמדת סגן השר יעקב ליצמן ומכריז כי אם חוק הגיוס לא יסודר הרי שהמפלגות החרדיות יפרקו את הממשלה. יודגש כי עד כה השר אריה דרעי, יו"ר ש"ס, שומר על שתיקה ולא הביע את דעתו בפומבי על המשבר שמאיים לפרק את הממשלה.

בפתח ישיבת ועדת הכספים, בשיחה עם מספר חברי כנסת, אמר ח"כ גפני: "אני חושב שנעשים פה מעשים שלא הגונים מבחינת הקואליציה, אבל נחכה לראות אולי זה יסתדר בסוף, אם לא יסתדר - נלך לבחירות".

גפני הבהיר לחברי הכנסת: "אני לא רוצה ללכת לבחירות, על אף שמבין כל המפלגות אנחנו המפלגה שעולה כל הזמן בסקרים".

גפני התייחס לחוק הגיוס ואמר כי "זה נעשה מקום המדינה, זה לא דבר שמשנים אותו פתאום בחקיקה או בבג"ץ".

גפני עקץ את ממשלת הליכוד ואמר כי "השמאל פשוט יותר הגיוני, אני אומר את זה תמיד. זהו, אנחנו הולכים עם הימין - אז זה המצב שלנו".

גפני הוסיף וסיפר על מאחורי הקלעים של דיוני הגיוס: "הם לא רוצים שנעשה את פסקת ההתגברות על בג"צ, ליברמן הוא כן רוצה את זה אבל הוא לא רוצה את החוק יסוד. אנחנו שותפים עם מי שתוקף אותנו כל הזמן, אבל אנחנו מסתדרים עם זה".

בתוך כך, סגן השר ליצמן הבהיר הבוקר כי לא יסכים לפשרה לפיה חוק הגיוס יעבור בקריאה טרומית ולאחר אישור התקציב ימשיכו בחקיקת החוק.

בראיון לגל"צ אמר סגן השר: "זו לא הוראה של הרבי מגור, אלא של מועצת גדולי התורה. כולם ידעו שהקואליציה הזאת צריכה לתקן חוק הגיוס. לא יהיה חוק חדש לא נתמוך בתקציב".

לדבריו: "פרוש, אטיאס ומקלב גיבשו פתרונות, הליכוד דחו אותם. ביבי שאל אותנו אם אנחנו רוצים בחירות, אמרנו לו שלא. לא מספיק לנו קריאה טרומית".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר