על הפרק: מעמד סיום הש"ס

לאחר ה'שבעה'; "מועצת רבני בני תורה" תתכנס לראשונה

במפלגת "בני תורה" נערכים לכינוס ראשון של המועצת שהוקמה עם פטירת הגר"ש אוירבך זצ"ל, כך נודע ל"כיכר השבת" • 'המועצת' תתכנס בביתו של הגר"ע אוירבך ותדון בזכרו של הגר"ש (חדשות)

ישראל כהן | כיכר השבת |
הגאון רבי עזריאל אוירבך, הבוקר (צילום: חיים גולדברג)

פרסום ראשון: במלאת השבעה להסתלקות מנהיג "הפלג הירושלמי" הגר"ש אוירבך זצ"ל עלו הבוקר (ראשון) אחיו והמוני תלמידיו לקברו בהר המנוחות בירושלים. בתוך כך נערכים במפלגת "בני תורה" לכינוס של מועצת גדולי התורה של התנועה - בפעם הראשונה.

כזכור, "כיכר השבת" דיווח לראשונה כבר למחרת הפטירה של הגר"ש זצ"ל על ההחלטה להקמת מועצת גדולי התורה של מפלגת בני תורה, לה עד כה יש נציגים בעיריות בלבד.

במועצת החדשה חברים: הגר"ע אוירבך, הגר"צ רוטברג, הגר"ש מרקוביץ, הגר"י ארנברג, הגר"צ פרידמן, הגרב"ש דויטש, הגר"א דויטש, הגר"צ שינקר, הגר"ז שוב, הגרב"צ בורדיאנסקי, הגר"מ שמידע והגרד"א זלזניק.

חברי המועצת החדשה כבר חתמו על מכתב שפורסם בביטאון התנועה "הפלס", בו הם כותבים כי ימשיכו את דרכו של הגר"ש זצ"ל בהנהגת המוסדות שהשאיר ובכל דבר שעל הפרק וקידום מורשתו ומעידים כי כבר בחייו ביקש את הקמת המועצת.

הגר"ע אוירבך בציונו של אחיו זצ"ל, הבוקר (צילום: חיים גולדברג)

ל"כיכר השבת" נודע כי מועצת גדולי התורה החדשה צפויה להתכנס במהלך השבוע ככל הנראה בבית הגר"ע אוירבך ותדון לראשונה בכמה נושאים לזכרו של הגר"ש. עם זאת, ייתכן והמועצת תכונס עוד הערב בביתו של הגר"ש אוירבך זצ"ל בשערי חסד.

"המועצת לא תעסוק בכינוס הנוכחי בעניינים פוליטיים כמו הבחירות לכנסת או הבחירות המוניציפאליות, אלא בזכרו של הגר"ש זצ"ל והקמת מוסדות נוספים על טהרת החינוך של ימים מקדם", אומר גורם בפלג הירושלמי.

ל"כיכר השבת" נודע כי המועצת החדשה תדון בקיום מעמד סיום הש"ס לזכרו כבר בבין הזמנים הקרוב של חודש ניסן, בהיכל ארנה בירושלים, כאשר ההתלבטות הינה בין שני תאריכים - ט' בניסן במלאות השלושים לפטירה, או כ"ד בניסן לאחר חג הפסח.

העליה לציון, הבוקר (צילום: חיים גולדברג)

עוד נודע ל"כיכר השבת" כי יתכן והמועצת תדחה לשבוע הבא, בעקבות נסיעתו של הגר"ש מרקוביץ לגיוס כספים בחו"ל לטובת ישיבת פוניבז'.

בתוך כך, היום תוכרע זהות ראש הישיבה שיעמוד בראשות ישיבת "מעלות התורה", כאשר השם שעומד על הפרק הוא הגאון רבי אברהם נובוגרוצקי מראשי ישיבת אור ישראל, אך טרם הוחלט סופית על המינוי.

העליה לציון, הבוקר (צילום: חיים גולדברג)
העליה לציון, הבוקר (צילום: חיים גולדברג)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר