כיכר בכנסת

יו"ר סיעת 'כולנו' בראיון: סחטנות החרדים לא מקובלת עלינו

יו"ר סיעת 'כולנו' ח"כ רועי פולקמן מצהיר בראיון ל"כיכר בכנסת" כי סיעתו לא תסכים לחוק הגיוס כל עוד הוא לא יעבור דרך הוועדה שהקים שר הביטחון, ומצהיר: תקציב מדינה - או בחירות. צפו (פוליטי)

ישי כהן | כיכר השבת |
הראיון עם יו"ר סיעת כולנו (צילום: כיכר השבת)

במשכן הכנסת אף אחד לא באמת יודע לאן צועדת המערכת הפוליטית, האם למשבר שבסופו מערכת בחירות או שמא לפתרון שנתניהו ישיג בין המפלגות החרדיות לבין השרים כחלון וליברמן.

אך ככל שזה תלוי בחברי סיעת 'כולנו', הרי שהם לא יתנו ל"סחטנות החרדית", כהגדרתם, לנצח ולהעביר את חוק הגיוס המדובר, בוודאי שלא בקריאה שנייה ושלישית.

בראיון ל"כיכר בכנסת" מסביר יו"ר הסיעת ח"כ רועי פולקמן את התנגדות מפלגתו, ואומר: "שלפו אותו בצורה לא ראויה, ברגע האחרון לפני אישור תקציב המדינה, שהוא טוב לכולם. ההתנייה הזאת לחלוטין לא מקובלת".

לדבריו, "גם לגבי חוק הגיוס יש מחויבות קואליציונית, אבל זה לא 'כזה ראה וקדש'. נושא הגיוס הוא נושא רגיש. צריך למצוא איזונים. הוחלט שיש צוות מקצועי ושצריך להגיע להסכמות".

אתה מדבר על הצוות המקצועי של השר ליברמן, שהחרדים לא רוצים להכיר בו?

"בהחלט. גם בתוך הצוות הקואליציוני, באנו עם הצעות ותיקונים נדרשים. השחרור הגורף מגיוס מעמיד בסיכון אמיתי את ביטחון ישראל, מכיון שיש מחסור בחיילים. לכן חייבים למצוא משהו מידתי. לא נכון לשלוף את זה בשבוע האחרון, רגע לפני אישור תקציב המדינה. הדרך לא מקובלת, הסחטנות לא מקובלת, וצריך להגיע להסכמות".

"אם פועלים בכוח - יש לזה מחיר. כמו שההתנהגות של לפיד לא היתה מקובלת עלי, הכוחנות שאז הוא התנהל כלפי הציבור החרדי. אם הציבור החרדי יתנהג בכוחנות כלפי הציבור הכללי, יהיו לזה תגובות נגד".

היו ימים. גפני עם שר האוצר ויו"ר כולנו משה כחלון (צילום: Yaacov Cohen/Flash90)

אומרים החרדים, שבגלל סיעת כולנו הם הורידו את פיסקת ההתגברות, כדי לא להגיע למצב הזה של עוקף בג"ץ

"לא הורידו שום דבר, כי פיסקת ההתגברות נוגעת רק לטכניקה, והיא קלוקלת ולא נכונה. לגבי ה'איך'? יש מכסות, האם מתמרצים או לא מתמרצים. צריך לדבר על זה. על הנושאים הרגישים בליבת המחלוקת של עם ישראל, לא מצביעים והולכים הלאה. צריך להבין שבשום ממשלה חוק הגיוס לא יעבור על אוטומט".

"הציבור החרדי צריך להגיע להסכמות עם מדינת ישראל, על המידתיות שבשחרור בחורי ישיבה מגיוס".

ליצמן אומר כי דרוש שהחוק יעבור תוך שבועיים שלושה בקריאה שניה ושלישית. הולכים לבחירות אם זה לא יקרה?

"לא יקרה. לא יודע אם הולכים לבחירות, ליצמן צריך לחשוב בממלכתיות. אם הוא יתעקש על זה, תהיה בעיה בקואליציה. אני לא מחליט איך מתנהלים הלאה".

שמעתי אותך אומר "סחטנות". אתה מבין את הפגיעה בחרדים כשאומרים להם את זה?

"הדרישות נוגעות לכלל הציבור. יש לכל אחד צרכים סקטוריאליים, אבל חוק גיוס נוגע לכל כלל ישראל. בנושאים הגדולים זה לא דרישה של החרדים. הגיע העת שהציבור החרדי יבין שהוא לא סקטור קטן, אלא חלק מרכזי מעם ישראל, וההחלטות שלו נוגעות לכל כלל ישראל. הם חלק מקואליציה. בואו נגיע להסכמות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר