7.5 שנות מאסר למי שזייף חשבוניות במיליונים

הנאשם הורשע במסגרת עסקת טיעון בעבירות מס ורכוש והודה כי ביצע הונאות באמצעות חשבוניות מס בסכומים של מאות מיליוני שקלים. בנוסף ישלם מיליון ש"ח קנס (משפט)

(צילום: שאטרסטוק)

בית משפט השלום בראשון לציון גזר היום (א') 7.5 שנות מאסר על יעקב שמואל (45), שהורשע בסיוע להפצת חשבוניות פיקטיביות בסך של כ-700 מיליון שקלים, קשירת קשר לביצוע פשע, רישום כוזב במסמכי תאגיד, זיוף, שיבוש הליכי משפט, הדחה בחקירה ועבירות לפי פקודת מס הכנסה.

לפי כתב האישום המתוקן שהוגש בעקבות הסדר הטיעון שנחתם בין שמואל לפרקליטות מיסוי וכלכלה בתום הליך גישור, הודה הנאשם שעמד בראש מיזם עברייני שמטרתו הפצת חשבונות פיקטיביות, כשלצורך כך ביצע יחד עם אחרים מגוון עבירות שונות.

הקבוצה שבראשה עמד הנאשם הפיצה, בעצמה או באמצעות אנשי קש ומפיצים בשטח, 2,486 חשבוניות פיקטיביות בסכום של מיליארד שקלים, שסכום המע"מ בגינן עומד על כ-159 מיליון ש"ח. סכומים אלה מיוחסים לקבוצה העבריינית בכללותה.

כך פעלה השיטה: שמואל, יחד עם חברי הקבוצה, רכשו חברות שהיו מצויות בקשיים כלכליים על מנת שישמשו חברות קש להוצאת חשבוניות פיקטיביות, או שהנפיקו חשבוניות של חברות קיימות אחרות ללא רשות בעליהן; זייפו מסמכים שונים לצורך העניין שאותם הגישו לרשם החברות. עוד לפי האישום, הנאשם שכר יחד עם חברי הקבוצה, את שירותיהם של אנשי קש שנרשמו כבעלי מניות, מנהלים ומורשי חתימה באותן חברות – וחתמו על הוצאת חשבוניות פיקטיביות.

עם יפויי הכוח שנחתמו על ידי אותם אנשי קש, פעלו המפיצים להעביר את החשבוניות לחברות שונות שנזקקו להן, על מנת לקזז מע"מ שלא כדין ולהתחמק מתשלום מס. ההמחאות שנתנו בעלי החברות לאנשי הקבוצה תמורת החשבוניות הפיקטיביות נפרעו בבתי עסק להמרת כספים.

"העבירות שבהן הורשע הנאשם, האופן שבו בוצעו לאורך תקופה בת מספר שנים, התכנון, התחכום, המעורבות של גורמים כה רבים במעשי המרמה וגזילת סכומי עתק מקופת המדינה – כל אלה מצדיקים ענישה חמורה ומשמעותית", נכתב בגזר הדין. עוד הוסיף השופט, כי "בית המשפט העליון חזר ושנה כי פגיעתן הקשה של העבירות הכלכליות במשק ובערך השוויון בעמידה בנטל המס, והסכנה הגדולה של עבירות אלה לפרט ולציבור כאחד, מצדיקים השתת ענישה משמעותית בדמות מאסר מאחורי סורג ובריח לתקופות משמעותיות".

אחד הנאשמים הוא עו"ד שהורשע ברישום כוזב במסמכי תאגיד ועל השאר, בהם אנשי קש ומפיצים בשטח של החשבוניות, שחלקם בפרשה היה קטן בהרבה מזה של שמואל והם אף היו כפופים לו - נגזרו עונשי מאסר בפועל שנעים בין 40 ל-50 חודשים. בנוגע לשניים נוספים עדיין מתנהלים דיונים בבתי המשפט.

עורכת הדין טליה גרידיש, שייצגה יחד עם עו"ד ניצן ביילין את הנאשם, מסרה בתגובה: "הסדר הטיעון ראוי מאוד עד מקל בנסיבות העניין. לאחר שמיעת מספר עדים, מו"מ ארוך והליך גישור, הוסכם בין הצדדים על תיקון מהותי בכתב האישום על בסיס טענות ראיתיות ומשפטיות שהציגה ההגנה. עוד הוסכם על 7.5 שנות מאסר בניכוי ימי המעצר ומיליון שקל קנס ב-25 תשלומים שהראשון מביניהם יחל בעוד שנה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר