"מחלוקת ישראלית"

הנשיא ריבלין: "לא ניתן לפתור את סוגיית הגיוס בכפייה"

"זו לא הממשלה הראשונה שהסוגיה הנפיצה הזו מערערת את יציבותה" אמר הנשיא בכנס השנתי של מועצת העיתונות. "לא ניתן לפתור את סוגיית הגיוס בכפייה, אלא רק בהסדר" (בארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
(Photo by Kobi Gideon / GPO)

נשיא המדינה ראובן ריבלין התייחס הערב (ראשון) למשבר סביב חוק הגיוס שמאיים להפיל את הממשלה, ואמר כי לא ניתן לפתור את סוגיית הגיוס בכפייה - אלא רק בהסדר. את הדברים אמר הנשיא ריבלין במהלך הכנס השנתי של מועצת העיתונות בלוד.

הנשיא אמר כי: "השיח המתעצם ביממה האחרונה על הקדמת הבחירות על רקע חוק הגיוס, נוגע בנקודה רגישה מאוד עבור החברה הישראלית. רגישה לציבור המשרתים בצה"ל, רגישה לציבור החרדי ולעולם התורה".

לדבריו: "זו לא הממשלה הראשונה שהסוגיה הנפיצה הזו מערערת את יציבותה. לא ניתן לפתור את סוגיית הגיוס בכפייה, אלא רק בהסדר. לאורך זמן, אם לא נשכיל לפתור את המחלוקת הזאת, בהידברות עמוקה, מתוך ניסיון למצוא הסדרים אחראיים, מכובדים ומציאותיים".

הפגנת "יש עתיד" נגד חוק הגיוס החרדי, הבוקר (מתוך הפייסבוק של יש עתיד)

"סוגיה הזו תמשיך ותערער את יציבות המערכת הפוליטית" הוסיף ריבלין: "וחמור מכך תעצים את המתח בין המגזרים השונים. על מנת להרגיע את המתח ולהתקדם, עלינו למצוא מנגנוני שיח נוספים בינינו, באופן שיהיה ברור שלא מדובר במחלוקת בין שונאי צה"ל מצד אחד לשונאי תורה חלילה מהצד השני, אלא בין ישראלים, שכולם גם מעריכים את צה"ל וגם מכבדים את התורה ואת לומדיה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר