הח"כ החדש בראיון ראשון

דני סיידא: "ש"ס צריכה לשאוף לחזור לפריפריה כמו שהיא"

הוא הגיע בכדי לייצג את החקלאים, לועג לאלו השואלים האם הוא חרדי, בטוח שמקומו בש"ס וחושב שהמפלגה צריכה לשאוף לחזור לפריפריה כמו שהיא • חבר הכנסת דני סיידא בראיון ראשון (פוליטי)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: כיכר השבת )

בשבוע שעבר הושבע חבר הכנסת דני סיידא, מטעם ש"ס, לתפקידו במשכן, הוא קיבל שבוע קודם לכן הודעה בהולה בה נאמר לו כי הוא נכנס לתפקידו החדש במקומו של סגן השר יצחק כהן שפרש מהכנסת במסגרת החוק הנורבגי. סיידא, שהיה בדרך להתייעצות אצל רבי דוד אבוחצירא סיפר לו על ההודעה, רבי דוד בירך וסיידא העביר תשובה חיובית.

דני סיידא הוא לא דמות המזוהה עם ש"ס הנוכחית - "חרדית ספרדית". סיידא הוא איש פריפריה שנושם חקלאות, אלו שמשווים אותו לח"כ לשעבר יגאל גואטה טועים. לכן, הוא לא מתכוון להתעסק בנושא חוק הגיוס וכדו', אלא בנושא החקלאות וצפון הארץ.

בראיון ראשון ל"כיכר בכנסת" שאלנו אותו, מי אתה דני סיידא: "תושב הגליל, חקלאי, פעיל ש"ס מזה כשלושים שנה, זהו - על רגל אחת".

סיידא מספר על הרגע שקיבל את ההודעה על כניסתו לתפקיד החדש: "דיברו על זה בשנתיים האחרונות כמה פעמים, אני מתייעץ עם הרב דוד אבוחצירא, והוא הנחה אותנו להמתין וההמתנה הייתה עד השלב הזה.

ח"כ דני סיידא בראיון לכתב "כיכר השבת" ישי כהן

"זה הגיע אלי יותר מהפתעה, אני אגיד משהו שרק אני ואשתי יודעים מזה, הייתי בדרך לרבי דוד להגיד לו שאני לא רוצה, הגעתי עד לבית חולים נהריה אבל שם קיבלתי את ההודעה, נכנסתי לרבי דוד והוא אמר 'מזל טוב', וכבר לא היה אפשר לערער על זה".

סיידא מספר כי בתפקידו בכנסת הוא אמור לשמור על מה שח"כ יצחק וקנין עשה, לייצג את החקלאים, וזה מאחר ווקנין הודיע כי בכוונתו לפרוש בתום הקדנציה: "ההצהרה שלו על העזיבה גרמה, אני חושב, לזה שיאפשרו לעשות את המהלך הזה, שהנושא של ההתיישבות לא יישאר יתום".

יש בש"ס הנוכחית, שהפכה לחרדית ספרדית, מקום לח"כ כמוך?

"זה המקום שלי, עובדה, מאז שאני פקחתי את עיני בפוליטיקה אני בש"ס. מוזר לי ששואלים את השאלה הזו, אפילו שואלים אותי אם אני חרדי, שאלות מצחיקות. ש"ס היא הבית של כל... כשהיינו שבעה עשר מנדטים, היינו מחילונים גמורים עד חרדים גמורים, זה הלך והצטמצם לחרדים במובן של חרדים ירושלמים ובני ברקים, צריכים לשאוף ולייצג את כל הפריפריה כמו שהיא, אני לא מרגיש את עצמי שונה מכל חרדי בירושלים".

אתה מבין למה שואלים האם אתה חרדי, אתה מגיע עם חליפה אפורה וחולצה משובצת, לא מחזה רגיל בחדר סיעת ש"ס...

"כחקלאים גדלנו שמי שיש לו חליפה וכובע הוא תלמיד ישיבה, בשבילי ללבוש חליפה וכובע זה נראה מגוחך, כי לא גדלתי בישיבה, אני חושב שזה יהיה זילות של בני התורה. אם אני אצליח לזכות להיות בן תורה? אולי בהמשך".

אתה מכיר את הפרשנות שאתה ממלא את החלל שהותיר ח"כ לשעבר יגאל גואטה?

"שמעתי גם את זה, אני חושב שיגאל בחור נחמד, אבל אנחנו באים מצבעים שונים לחלוטין, יגאל ייצג את העמך בישראל בערים, זה לא דומה, במושבים זה אנשים וזן אחר".

במה אתה הולך להתמקד בתפקידך בכנסת?

"במה שאני יודע, אני יודע התיישבות, אני יודע חקלאות, אני יודע שירותי דת ומקומות קדושים, שלושה דברים שהתעסקתי איתם כל החיים שלי, אני יודע להיות חקלאי ולעזור לחקלאים".

אתה לא הולך לעסוק בחוק הגיוס ובכל הנושאים שדרעי מתעסק בהם ימים ולילות?

"כל מה שאני לא מבין בו אני לא מתעסק בו. בגיוס אני מבין כמו אחד מהעמך הרגיל, אולי פלוס, בטוח שבחצי שנה הקרובה אני אתעסק במה שאני מבין, אני סומך על הרב אריה והצוות, הם לא צריכים אותי כדי לדעת את העבודה הזו".

אתה כאן בכדי להישאר עוד קדנציה?

"יש את הרבנים, מה שיטילו עלי. בוא נגיד כך: באתי ממקום טוב שאם אחזור אליו לא אהיה עצוב לרגע אחד".

צפו בראיון המלא עם חבר הכנסת החדש מטעם ש"ס דני סיידא

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר