התפתחות משמעותית

דרמה בפרשיות נתניהו: ניר חפץ חתם על הסכם עד מדינה

ניר חפץ, יועצו לשעבר של נתניהו שנעצר בפרשת בזק, חתם על הסכם עד מדינה עם הפרקליטות גם בשאר הפרשיות, ומסר הקלטות של נתניהו ורעייתו • בתמורה לכך, הוא קיבל חסינות מלאה (ארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-י"ח באדר תשע"ח | 05.03.18
ניר חפץ בבית המשפט צילום: ירון ברנר (צילום: Flash90)

ניר חפץ, יועצם לשעבר של בני הזוג נתניהו שנעצר בפרשת בזק, חתם על הסכם עד מדינה עם הפרקליטות, בו הוא צפוי ככל הנראה להפליל את ראש הממשלה. כך אושר הצהריים (שני) לפרסום.

איש הסוד של נתניהו היה כזכור עצור בשבועות האחרונים בחשד למעורבות בפרשת בזק (תיק 4000) ובפרשת ההצעה לשופטת גרסטל להתמנות ליועצת משפטית לממשלה בתמורה לסגירת תיק החשדות נגד שרה נתניהו.

בחתימתו - כבר אתמול, כך מתברר - הופך חפץ למקורב השלישי של נתניהו שכעת מהווה עד מדינה נגדו. קודם לכן, היו אלו ארי הרו ושלמה פילבר, שחתמו על הסכמים דומים.

בעקבות הסכם זה, שמהווה מפנה דרמטי בפרשה בה נחקרו בסוף השבוע האחרון ראש הממשלה ורעייתו, הם צפויים לשוב ולהיחקר, או למסור עדות, בתיק 1000 (המתנות) ותיק 2000 (השיחות עם מוזס), אף שכבר יש לגביהם המלצת משטרה להגשת כתב אישום, זאת משום שחפץ התחייב למסור מידע גם בפרשיות אלו.

את המגעים לקראת חתימת ההסכם ניהל חפץ, כך לפי הדיווחים, מאחורי גבו של עורך דינו ירון קוסטליץ, ובשל כך התפטר הפרקליט מייצוגו.

לפי הדיווח ב-ynet, חפץ קיבל חסינות מלאה, וכך הוא לא ישלח לכלא בשום מצב ואף לא ישלם קנס, והכל בתמורה לכך שיעיד במשך מספר שבועות במתקן חשאי ומאובטח, כשהחומר שימסור במהלך עדותו כמובן לא יפליל אותו. כמו כן, העביר חפץ לרשות המדינה תיעוד שיחות של ראש הממשלה ורעייתו, כולל הקלטות.

"מקורבי חפץ" אף צוטטו ב'כאן רשת ב', כמי שאמרו לאחר חתימת ההסכם: "עידן נתניהו הסתיים, וניר עשה זאת למען המדינה".

חפץ בבית המשפט (צילום ארכיון: Flash90)

למרבה האירוניה, רק לפני חודשים ספורים שלח חפץ הודעה לתקשורת בה הוא כתב: "מני נפתלי טופל האשמות שווא נגד רעיית ראש הממשלה, כדי למלט עצמו מאחריות לעבירות שביצע".

כזכור, עיקרו של 'תיק 4000', בו נעצר ומעיד כעת חפץ, הוא החשד שנתניהו קיבל שוחד של סיקור חיובי באתר וואלה מהבעלים שאול אלוביץ', בתמורה להטבות כספיות מפליגות לחברת בזק - שבבעלותו אף היא - חלקן על חשבון רפורמות צרכניות.

על פי הדיווח ב'הארץ', חלק מפרטי ההסכם עם חפץ כוללים את סגירת תיק 1270 (מינוי תמורת זיכוי), בה היו צפויות להסתבך גם נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות והשופטת הבכירה לשעבר הילה גרסטל.

החשד בפרשה זו היה, כי חפץ הציע לגרסטל - דרך מקורבה היועץ אלי קמיר - את מינויה ליועהמ"ש, אם תבטיח לסגור את 'תיק המעונות' נגד שרה נתניהו.

גרסטל, שדחתה על הסף את ההצעה, לא דיווחה על כך לרשויות, אלא סיפרה על כך לחברתה הטובה השופטת אסתר חיות, שגם לא עשתה עם כך דבר.

מסביבתו של ראש הממשלה נתניהו נמסר לאחר חתימת ההסכם: "כשיש משהו לא צריך אפילו עד מדינה אחד. וכשאין, גם אלף עדי מדינה לא יעזרו. המירוץ הבלתי פוסק אחרי עדי מדינה הוא ההוכחה הטובה ביותר שאין כלום - ולא יהיה כלום".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר