מכינה קדם אקדמאית: ככה תגיעו מוכנים לתואר

הדרך ללימודי התואר לא תמיד קלה. השיעורים, המטלות, ריבוי המשימות ושיעורי הבית ידרשו ממכם הרבה יזע, שינון, כח וגם זמן. אז איך בכל אופן ניתן לעבור בהצלחה את תקופת המכינה הקדם אקדמאית ולהגיע מוכנים ללימודי התואר? ניגשנו ליוסף לוי, אחד מיועצי הלימודים במכללת מבחר, שנתן לנו מספר טיפים אשר יאפשרו לכל סטודנט לסמן וי גדול על תקופת המכינה (לימודים, שיווקי)

מכללת מבחר. (צילום: יחצ)

"ההכנה ללימודים אקדמיים היא כלי הכרחי להצלחה." – אומר יוסף, "הלימודים האקדמיים מחייבים יכולות מתמטיות, ידיעת שפה זרה ויכולת ללמוד היקפים גדולים של חומר אקדמי בפרקי זמן קצרים יחסית. המכינות הקדם אקדמיות במכללת מבחר מציעות את כל הכלים הללו, תוך הקפדה על יחס אישי לכל התלמידים והתלמידות ושמירה על כללי הצניעות וההלכה כפי שמצופה מקמפוס חרדי".

"שלב מקדים למכינה הקדם אקדמית הוא שלב הייעוץ. במהלך שלב הייעוץ תוכלו לקבל עזרה מנציגי ונציגות מכללת מבחר בנוגע לתואר אותו תרצו ללמוד. בחירה מושכלת של התואר אותו תרצו ללמוד תוביל אתכם למכינה הקדם אקדמית המתאימה. מומלץ בחום להשקיע זמן ואנרגיה בתהליך קבלת ההחלטה, זכרו שזו החלטה בעלת משמעות עבורכם. "

המכינות הקדם אקדמיות מוכוונות מטרה. מטרת העל של התלמידים והתלמידות במכינות הקדם אקדמיות היא קבלה ללימודי התואר והצלחה בהם. לכן שקדה הנהלת מכללת מבחר ובנתה מסלולי מכינה שונים המותאמים למסלולים השונים כשלכל מכינה הדרישות הספציפיות שלה. פרמטר נוסף אותו יש לקחת בחשבון הוא פרמטר הגיל. מועמדים ומועמדות ללימודי תואר אקדמי שעברו את גיל 30 זכאים/יות לתנאי קבלה קלים יותר ולכן המכינה הקדם אקדמית מותאמת לדרישות המופחתות של המועצה להשכלה גבוהה (מל"ג).

היחס האישי לתלמידים והתלמידות בשלב המכינה הקדם אקדמית הוא קריטי. מדובר בפגישה ראשונה עם דרישות לימודים גבוהות, מבחנים ושיעורי בית. היחס האישי הוא זה שמאפשר את הצלחת התלמידים והתלמידות במכללת מבחר. הנהלת מבחר מפעילה מערך שיעורי עזר, מרתונים של הכנה למבחנים, מלגות קיום ומלגות שכר לימוד – כל זאת כדי לוודא שהפגישה הראשונה של התלמיד/תלמידה שלעיתים קרובות מתמודדים עם עול פרנסה וגידול ילדים אכן תצליח והם יוכלו לעבור לשלב הבא, שלב הלימודים האקדמיים.

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר