הקרע ברבנות

יו"ר סיעת ש"ס ח"כ יואב בן צור מאיים במשבר קואליציוני

יו"ר סיעת ש"ס ח"כ יואב בן צור העביר מסר ליו"ר הוועדה למינוי דיינים השר יובל שטייניץ כי במידה ויקבל את בקשת הרב הראשי הגר"ד לאו לעכב את כינוס הוועדה, הרי שסיעתו תלך למשבר קואליציוני • פרסום ראשון (פוליטי)

ישי כהן | כיכר השבת |
הגר"י יוסף והגר"ד לאו. ארכיון (צילום: יונתן זינדל - פלאש 90)

פרסום ראשון: יו"ר סיעת ש"ס ח"כ יואב בן צור שיגר אמש (שני) מסר חריף ליו"ר הוועדה למינוי דיינים השר יובל שטייניץ - השוהה בארה"ב - כי במידה ויקבל את בקשת הרב הראשי האשכנזי הגאון רבי דוד לאו, לדחיית מועד כינוס הוועדה, הרי שסיעתו תלך למשבר קואליציוני, כך נודע ל"כיכר השבת".

איומו של בן צור מגיע לאחר פגישת הגר"ד לאו ויו"ר 'דגל התורה' ח"כ משה גפני במעונו של מרן שר התורה הגאון רבי חיים קנייבסקי, שם דנו בנושא.

כזכור, במסגרת המאבקים הפנימיים החריפים בין הרבנים הראשיים לישראל הראשל"צ הגאון רבי יצחק יוסף והגאון רבי דוד לאו, פנה האחרון לשר שטייניץ בבקשה לדחות את מועד כינוס הוועדה המתוכנן לעוד כשבוע בתאריך כ"ח אדר. השרה איילת שקד - החברה גם היא בוועדה - הצטרפה לבקשת הגר"ד לאו.

שעה קלה לאחר הפרסום ב"כיכר השבת" על בקשת הגר"ד לאו, פנה ח"כ יואב בן צור, נציג ש"ס בוועדה, ליו"ר השר יובל שטייניץ ודרש לדחות את בקשת הגר"ד לאו: "עם כל הכבוד ליתר חברי הוועדה, אני מתנגד נחרצות לכל דחייה של המועד שנקבע לאחר אין ספור תיאומים ודחיות".

לדבריו: "לא יעלה על הדעת להתל בחברי הוועדה ולקבוע מעת לעת מועדי כינוס, ועם התקרב המועד - לבטלם, אין מקום לנהל את יומני הוועדה על פי לוחות הזמנים של כל אחד מהחברים בנפרד".

מאיים במשבר. ח"כ יואב בן צור (צילום: מרים אלסטר - פלאש 90)

אך כעת נודע ל"כיכר השבת" כי בן צור העביר מסר חריף יותר ובו איים כי סיעת ש"ס תלך למשבר קואליציוני חריף "עד לפירוק הממשלה" אם הוועדה לא תכונס במועדה הקרוב. בשיחה עם "כיכר השבת" אישר בן צור את הפרטים.

כזכור, הרב הראשי הגאון רבי דוד לאו פנה ליו"ר הוועדה שטייניץ בבקשה לדחות את כינוס הוועדה. בין היתר טען הרב לאו, כי לא מכובד שהוועדה למינוי דיינים תתכנס בכנסת. כמו כן, אין באפשרותו לפנות יום שלם עבוד השתתפות בוועדה בתאריך שנקבע.

כלפי חוץ, אולי מדובר בבקשה תמימה, אך במסדרונות הרבנות הראשית מספרים כי מדובר בהמשך המאבק החריף שהתפתח בין הרבנים הראשיים לישראל הגר"י יוסף והגר"ד לאו, בשל החלטת הראשל"צ למנות את הרב דוד מלכא לתפקיד מנכ"ל בתי הדין הרבניים, ללא התייעצות עם הגר"ד לאו.

"צריך לזכור", אמרו גורמים יודעי דבר ברבנות הראשית, "כי הרב לאו ייכנס לתפקיד נשיא בית הדין בעוד חודשים ספורים, ויתכן שבלשכתו רוצים שהוועדה תבחר את 18 הדיינים החדשים לבית הדין האזורי כשהוא מכהן כנשיא בית הדין. מנגד, בלשכת הגר"י יוסף ינסו שהבחירה תהיה במשמרת שלהם. כל נשיא בית דין רוצה שיבחרו כמה שיותר דיינים במשמרת שלו".

כפי שדווח בתחילת השבוע ב"כיכר השבת", הרב דוד מלכא כובד למסור את השיעור המקדים לשיעורו השבועי של הגר"י יוסף בבית הכנסת היזדים בירושלים.

בפתח שיעורו הגיב הגר"י יוסף למתקפה של הגר"ד לאו כי המינוי הוא "מחטף" ואמר: "הרב מלכא למעלה מ-20 שנה יושב בבתי הדין, דן דין אמת, הולך בדרך של מרן האבא זצ"ל להקל על העגונות. הוא עושה הרבה, הוא שליח שלנו בוועדות בכנסת, הוא מייצג את כל הדיינים בגאון".

הרב הראשי הוסיף וציין: "כמה זה חשוב שאחד מהדיינים שמכיר את המערכת יושב כמנכ"ל בתי הדין, קיבלתי עשרות טלפונים מהדיינים שברכו אותנו על המינוי הזה. 'כל כלי יוצר עליך לא יצלח'".

כזכור, לאחר מינוי הרב מלכא, שיגר הגר"ד לאו מכתב חריג וחריף ליועץ המשפטי לממשלה ד"ר אביחי מנדלבליט וטען כי מדובר במחטף, מאחר והוא נכנס לתפקיד נשיא בית הדין בעוד מספר חודשים, ואף גורם לא התייעץ איתו לפני המינוי.

לבסוף, למרות שכתב כי יש קושי במינוי, היועהמ"ש החליט שלא להתערב, ולאשר בפועל את מינוי הרב מלכא שיצטרך לעבוד בחמש השנים הקרובות תחת הגר"ד לאו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר