"בשביל שתתעשר"

מחקר חדש: זה כל מה שצריך כדי להתעשר

מרגישים מספיק חכמים אך לא מבינים למה חשבון הבנק שלכם עדיין לא מתפקע מרוב כסף? מסתבר שיש לכך סיבה מחקרית. ולמה גם טיפשים יכולים להתעשר? (מעניין)

(צילום: שאטרסטוק)

מרימים לחם בכל פעם שאתה רואים אותו על הרצפה ולא מבינים למה אתם לא מתעשרים? מסתבר שיש לזה תשובה מחקרית.

המחקר שנעשה במשך תקופת זמן של 40 שנים על ידי חוקרים מאוניברסיטת קטאניה שבאיטליה, בדק וחקר מה הוא הגורם שהופך אנשים מסוימים לעשירים. בכדי להגיע למסקנה הכל כך רצויה, יצרו החוקרים סימולציה ממוחשבת שכללה בתוכה פרמטרים כמו התמדה, חכמה, מזל, אינטלגנציה רגשית ושכלית ולאחר מכן הכניסו החוקרים מידע של אנשים שונים מכל שכבות האוכלוסיה בניסיון לברר כמה דברים.

הנסיון הראשון היה לנבא האם אותם אנשים יצליחו בחיים מבחינת מצבם הכלכלי, כשמתוך זה רצו החוקרים להסיק מהו הגורם המסתורי שהופך את האדם למוצלח יותר.

תוצאות המחקר הארוך שעשוי לעניין מיליוני בני אדם שרודפים אחר העושר, התפרסמו תחת הכותרת "כישרון לעומת מזל: תפקידה של אקראיות בהצלחה וכישלון". בהצגת המחקר מאששים החוקרים את הטענה לפיה כ-20% מאוכלוסיית העולם אוחזים ב-80% מההון העולמי ואומרים כי אכן, טענה זו מוכחת ומדוייקת.

המסקנה היותר משמעותית שלהם הייתה כי יכולות שכליות טובות וכל סוגי האינטילגנציה אינן משפיעות על העתיד הכלכלי של האדם. או כמו שהם ניסחו זאת "ההצלחה המקסימלית לעולם לא עולה בקנה אחד עם הכישרון המקסימלי, ולהיפך".

ובנוגע לשאלת השאלות, מה גורם לאדם אחד להתעשר על פי חברו, מסבירים החוקרים כי מדובר במזל בלבד.

לדבריהם, "הסימולציה שלנו מראה בבירור כי גורם כזה הוא רק מזל טהור. בדקנו שוב ושוב את המודלים והכנסנו אליהם שוב ושוב מקרים של אנשים, והתוצאה היתה זהה כל פעם, לא משנה כמה בחנו את הדברים. מה שחילק בין האנשים בעולם זה המזל שלהם. התוצאה חזרה וקבעה חד משמעית כי אדם עשיר, הוא אדם עם מזל טוב ואילו אנשים אחרים הם חסרי מזל".

"המזל הוא הכלי, ואחר כך צריך לדעת להשתמש בו. אדם חסר אינטליגנציה יתקשה בכך ולא יהיה עשיר. אבל המידע הזה שופך אור חדש על הדרך שבה אנו מעריכים כישרון, ומתייחסים לאנשים חכמים. אמנם, יש אנשים חכמים שחיים חיים מלאים ללא קשר לעושר שלהם, אבל חד משמעית אין מתאם בין אינטליגנציה והשקעה לימודית להצלחה", נקבע במחקר.

אז כן, יתכן מאוד ואתם הרבה יותר חכמים מלא מעט מיליארדרים, אך הם אנשים שיודעים הכי טוב איך לנצל את ההזדמנויות הטובות שהמזל שב ומציע להם כל פעם מחדש.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר