"איי" טק

תעלומה: אלמונים יורים לעבר ההסעות של עובדי הייטק

קנאה או מלחמה מוצדקת? עובדי אפל, גוגל, וחברות הייטק נוספות המשלמות משכורות גבוהות לעובדים, מתמודדים עם תעלומה הכוללת ירי ואבנים לעבר רכבי ההסעות (מעניין)

(צילום: שאטרסטוק)

רשויות החוק באזור עמק הסיליקון מנסות למצוא את האדם או האנשים שאחראים לשורת פיגועי ירי נגד האוטובוסים שמסיעים את עובדי חברות ההייטק הגדולות מביתם למשרד וחזרה.

על פי הדיווחים בכלי התקשורת בארה"ב, בחודש וחצי האחרונים הותקפו רכבי ההסעות המשמשים את עובדי חברות ההייטק בעיקר של אפל וגוגל, כ-45 פעמים, על ידי כדורים זעירים שנורו מרובי אוויר, ואבנים שנזרקו לעברן. על פי הדיווחים כלי הרכב ניזוקו, אך לא דווח על נפגעים בנפש.

המשטרה המקומית הודיעה כי היא עושה מאמצים ללכוד את התוקפים ולפי הדיווח עושה המשטרה שימוש באוטובוסים ריקים הנהוגים על ידי שוטרים כפיתיון, ומודדים זוויות פגיעה של כדורים כדי להבין מהיכן הם נורים ועל ידי כך לאתר את עקבות היורים.

השוטרים אף נוסעים בהסעות האמיתיות לצד העובדים המבוהלים, והם מוסווים כעובדי החברות.

מחשש לפגיעה בעובדים, שינו חברות ההייטק את מסלולי ההסעות והסוכנות הפדרלית הציעה פרס של 10,000 דולר לכל מי שימסור מידע שיוביל ללכידתם של המפגעים.

על פי ההערכות, הסיבה ל"פיגועים" נגד עובדי חברות הטכנולוגיה היא מלחמת מעמדות שמתפתחת בשנים האחרונות בעמק הסיליקון: המשכורות הגבוהות שמשלמות החברות לעובדיהן, יחד עם הטבות שונות שהן נותנות, מביאות לכך שמחירי השכירות מטפסים מעלה מעלה ועובדים מתחומים שמכניסים פחות אינם מצליחים לעמוד במחירים הגבוהים ונאלצים לנדוד למקומות אחרים ומרוחקים.

טעענה הנוספת היא כי העסקים המקומיים לא נהנים מנוכחותם של עובדי ההייטק העשירים, מאחר ובתוך הקמפוסים הסגורים של החברות יש להם את כל מה שלו הם זקוקים.

בשנת 2013 הפגינו תושבים נגד המצב על ידי חסימת האוטובוסים המאורגנים של אפל, גוגל וחברות נוספות, ובעקבות הלחץ שהופעל על הרשויות הוחלט לגבות מהחברות עמלה של דולר על כל יום שימוש בכל אחת מכ-200 תחנות ההסעה בהן החברות עושות שימוש. עם זאת, העמלה הזו לא בדיוק עצרה את נסיקת המחירים באזור מפרץ סן פרנסיסקו, כשבנתיים השנאה של התושבים כלפי חברות ההייטק העשירות ועובדיהן לא שוככת.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר