קרב ההקצאות

המאבק על בתי הכנסת בירושלים: מי ניצח ומי הפסיד?

בדיון שנערך בוועדת ההקצאות בירושלים, הוחלט שלא לאשר הקצאת בית הכנסת לפלג הירושלמי ברמות א'. עם זאת, אושרו הקצאות ל"הפלג" בשכונות אחרות בעיר. גורמים בעירייה: "גם לאחר האישור, הסחבת עד לאישור סופי ארוכה" (חרדים)

אבי רבינא | כיכר השבת |
תומכי הפלג הירושלמי. יקבלו בתי כנסת? (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

חשיפת 'כיכר השבת': הקרב על ההקצאות עבור בתי כנסת של "הפלג הירושלמי" בירושלים בעיצומו. ועדת ההקצאות המקצועית התכנסה הערב (שלישי) בעיריית ירושלים בכדי לאשר מאות הקצאות בעיר. ההקצאות השנויות במחלוקת הן אלו של תנועת "בני תורה", אולם עד כה מסתמן ניצחון זמני ל'דגל התורה', לפחות בנוגע להקצאה בשכונת רמות א'.

בהקצאות נוספות בנווה יעקב וברוממה רשמו אנשי "הפלג" ניצחון חלקי זמני. בנווה יעקב אושרה עבורם הקצאה אחת מתוך שתיים, וברוממה שם נאבקו על שטח מול החסידים זכו אנשי "הפלג" באישור ההקצאה עבורם. אלא שמדובר בהחלטה ראשונית בלבד. על פי גורמי מקצוע ייעוד ההקצאות עלול להשתנות בעת שיעבור לוועדות השונות ולמועצת העיר.

מוקדם יותר דווח ב'כיכר השבת' על הקצאות עבור בתי כנסת בשכונות נווה יעקב, רוממה ורמות א' עבור אנשי "הפלג" ההקצאות הללו נתקלו בהתנגדות חריפה של אנשי 'דגל התורה' מסיבות שונות.

בדיון שנערך בוועדה הוחלט לא לאשר בשלב זה את ההקצאה עבור בית הכנסת ברמות א'. גורמים ב'דגל התורה' טוענים כי השטח מגיע להם לאחר שהם הרוב בשכונה מול מיעוט של "הפלג הירושלמי". בועדה הוחלט כי נושא ההקצאה יועבר לדיון בפורום מצומצם עם עורכי הדין של הצדדים ומנכ"ל העירייה.

מוקדם יותר אמרו גורמים ב'דגל התורה' בירושלים ל'כיכר השבת' כי ההקצאה ל'בני תורה' לא ניתנה בעקבות צרכים אמיתיים אלא ממניעים פוליטיים פרטיים. "ההקצאות ניתנות כאתנן מראש העיר על תמיכתם בו לראשות העיר. זה רצון של ראש העיר להעניק הטבות פוליטיות לאנשים שבחרו בו, כעת אחת ההטבות אלו הקצאות עבור אנשי המפלגה".

סגן ראש העיר ירושלים חיים אפשטיין (בני תורה) אמר מוקדים יותר ל'כיכר השבת' כי "יש אנשים שמחפשים מקומות תפילה אחרי שהם נזרקו ברשעות, אכזריות וטמטום מרושע מבית הכנסת שהתפללו בו. כל טיעון שהם יבואו אתו לועדה נגד ההקצאות מקווה שהועדה תעשה עבודה מקצועית ולא תיתן יחס לדבריהם הקנטרניים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר