העזיבות נמשכות

היועץ הכלכלי היהודי של טראמפ התפטר

גרי כהן, מי ששימש כיועץ הכלכלי הבכיר של הנשיא האמריקני הודיע על התפטרותו מהתפקיד בשל מחלוקת עם טראמפ בנוגע לרפורמת המכסים על ייבוא פלדה ואלומיניום (בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
גרי כהן (צילום: איבן ווקר, הבית הלבן)

עוד התפטרות של יועץ בכיר מהכוורת של טראמפ: גארי כהן, היועץ הכלכלי הבכיר של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ, הודיע הלילה (רביעי) על התפטרותו מהתפקיד. הרקע להתפטרות - החלטתו של טראמפ להטיל מכס על יבוא פלדה ואלומיניום, בניגוד לדעתו של כהן. הנשיא האמריקני כבר הספיק לצייץ שבקרוב יודיע על מחליפו של כהן בראש המועצה הלאומית לכלכלה.

כהן הודיע אתמול על התפטרותו, שתכנס לתוקף בשבועות הקרובים, לאחר ששוחח על כך בשבועות האחרונים עם טראמפ. גורמים בממשל אמרו לסוכנות הידיעות רויטרס כי שני המועמדים המובילים להחלפתו הם הפרשן השמרן לארי קודלו ופיטר נבארו, היועץ לענייני סחר שתמך בהטלת המכסים.

כאמור, הסיבה להתפטרות היא הודעתו של טראמפ בשבוע שעבר על הטלת מכס של 25% על יבוא פלדה ו-10% על יבוא אלומיניום, במהלך שזכה לביקורת גם בקרב חברי מפלגתו הרפובליקנית. גם בתוך הבית הלבן הדעות נחלקו - כהן התנגד למהלך, בעוד שנבארו תמך בו. גורמים בבית הלבן טענו כי ההחלטה על המכסים לא הייתה הסיבה היחידה להתפטרות, אך היא בהחלט תרמה לקבלת ההחלטה.

לפי טענות של מקורבים לכהן, היחסים עם הנשיא החלו להתדרדר לאחר שהוא התנגד לתגובתו הפושרת של הנשיא לעימותים בין ניאו-נאצים למפגינים נגד גזענות בשרלוטסוויל שבווירג'יניה.

כהן, בן 57, עבד בבית הלבן במשך קצת יותר משנה ויצר קרבה עם טראמפ שדרכה השפיע על כמה החלטות חשובות. בין היתר הוא זה ששכנע את טראמפ שלא להכריז על סין כ'מניפולטורית מטבע' וכן לדון מחדש על הסכם הסחר הצפון אמריקני במקום לבטל אותו. הוא גם היה המוביל של רפורמת המס שהועברה בקונגרס בדצמבר ואושרה על ידי הנשיא. זו ההצלחה החקיקתית הגדולה היחידה של טראמפ בשנת 2017.

"היה לי הכבוד לשרת את מדינתי בעזרת חקיקת מדיניות כלכלית שמעודדת צמיחה לטובת העם האמריקני, ובפרט רפורמת המס ההיסטורית שהעברנו", אמר כהן לפי הודעת הבית הלבן. "אני אסיר תודה לנשיא שנתן לי את ההזדמנות ומאחל לו ולממשל הצלחה רבה בעתיד".

בהודעת הבית הלבן טראמפ נתן לכהן קרדיט על תפקידו בדחיפת רפורמת המיסים בקונגרס ו"שחרור הכלכלה האמריקנית". "הוא כישרון אדיר ואני מודה לו על השירות המסור שלו לעם האמריקני", אמר טראמפ.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר