הורים, זהירות!

תינוקת נדבקה בחיידק אלים שגדל במכשיר אדים ביתי

החיידק המסוכן התגלה בגופה של ילדה, לאחר שגדל במכשיר האדים הביתי. רופאי ילדים קוראים כעת שלא להשתמש במכשירי אדים כלל, וכשאין ברירה - רק בהתאם להוראות (בריאות)

אילוסטרציה (צילום: shutterstock)

פעוטה בת 10 חודשים וחצי מחולון, שסבלה מדלקת ריאות חמורה, אושפזה במחלקה לטיפול נמרץ לילדים בבית החולים וולפסון כשהיא מורדמת ומונשמת, ורק לאחר שבעה שבועות היא שוחררה בחזרה לביתה.

על פי הדיווח ב'ישראל היום', מה שהביא את הילדה למצב קשה זה, הוא מכשיר האדים שנמצא בבית הוריה, בו גדל חיידק הליגיונלה, שאחראי בין היתר על מחלות קשות בדרכי הנשימה.

אמה של הילדה סיפרה: "קנינו מכשיר אדים חדש לחורף, ולא ידענו שהוא יכול לגרום לדבר כזה, עד כדי סכנה לחיים. היינו שבוע במחלקת ילדים, והחום עלה עד שהיא לא יכלה לנשום לבד, ונאלצו להנשים אותה בטיפול נמרץ במכשיר הכי חזק שיש".

"כרגע הילדה נמצאת איתנו עכשיו בבית, אך הריאות שלה עדיין פגועות, והיא משתעלת הרבה. רק בעוד כחצי שנה המצב יחזור לקדמותו".

יצויין, כי בדיקות מעבדה זיהו בוודאות כי אכן מדובר בחיידק הליגיונלה, והודעה בענין הועברה למשרד הבריאות, שלאחר בדיקה קצרה גילה כי מקור החיידק הוא במכשיר האדים שבביתה.

לדברי ד"ר דיאנה טשר, מ'וולפסון': "כרופאה, אני מוצאת את עצמי מתריעה שוב ושוב בפני הורים שאין סיבה להשתמש במכשיר אדים. המכשירים האלה לא הוכחו כיעילים, אך יש סכנה של זיהום בחיידק ליגיונלה. זו חממה עבורו" .

"מי שבכל זאת מבקש להשתמש במכשיר אדים, צריך להחליף בו את המים מדי יום ולנקות פעם בשבוע", הוסיפה הרופאה.

כזכור, כבר לפני 5 שנים קרא איגוד רופאי הילדים להורים שלא להשתמש במכשירי אדים, בשל חוסר יעילות בטיפול במחלות לצד כאמור הסיכון להעברת חיידקי ליגיונלה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר