נחשפו שיאני השכר במגזר הציבורי: 229,815 ש"ח

רוב המשתכרים בעולם הציבורי מקבלים שכר גבוה, מכבד וראוי. הביטחון התעסוקתי בעולם הציבורי הוא גדול יותר מאשר בעולם הפרטי. מי מרוויח הכי הרבה וכמה מרוויח עובד בנמל?(בארץ)

(צילום: שאטרסטוק)
דו"ח שיאני השכר בשירות המדינה, ברשויות המקומיות, בחברות הממשלתיות, באוניברסיטאות ובבתי החולים, שפורסם היום (רביעי) על ידי הממונה על השכר במשרד האוצר, ערן יעקב, מגלה כי שיאן השכר במגזר הציבורי בשנת 2016 הוא רופא מומחה מ"הסתדרות מדיצינית הדסה" ששכרו עומד על 229,815 שקל לחודש, ואחריו נמצא רופא נוסף מהדסה, שמשתכר 208,312 שקל לחודש "הסתדרות מדיצינית הדסה" כוללת את בתי החולים הדסה עין כרם והדסה הר הצופים בירושלים.

כפי שהורגלנו בעבר, 200 המשתכרים הגבוהים במשק הינם רופאים ומנהלים במערכת הבריאות שרובם המכריע משתכר בסכומים הגבוהים מ-100 אלף שקל בחודש. למעט שני משתכרים גבוהים שאינם נמנים על מערכת הבריאות והם מנהל מדור בכיר בבנק ישראל ששכרו עומד על 118,922 שקל בחודש ונתב בנמל אשדוד שמרוויח 98,254 שקל לחודש. נציב תלונות הציבור על השופטים, השופט בדימוס אליעזר ריבלין, שהשתכר 97 אלף שקל תופס את המקום ה-216 בחודש

גם מנכ"ל ביטוח לאומי נמצא ברשימה המעושרת עם משכורת ע"ס 94 אלף שקל לחודש, ומנכ"ל חברת חשמל ומנכ"ל תעשייה אווירית ושני סמנכ"לים ברפאל, שמסתפקים בקצת פחות ממנו עם שכר של 90 אלף שקל לחודש כל אחד. נשיא האוניברסיטה הפתוחה קיבל 89 אלף לחודש.

על פי הנתונים, השופטים בישראל מרוויחים בממוצע 52,632 שקל, ומנכ"לים מקבלים 42,494 שקל.

הממונה על השכר, ערן יעקב, התייחס ליתרונות בעבודה במגזר הציבורי ואמר, כי "רוב המשתכרים בעולם הציבורי מקבלים שכר גבוה, מכבד וראוי. הביטחון התעסוקתי בעולם הציבורי הוא גדול יותר מאשר בעולם הפרטי, קרוב לתשע עד עשר שנים - לעומת כחמש שנים במגזר הפרטי. יש קידומי שכר אוטומטיים שלא צריך לריב עליהם ויש גם קידומי דרגות, וכן תנאים נלווים כמו ימי חופשה וימי מחלה בצורה עודפת ביחס לחוק, וביחס למה שהמשק נותן".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר