הוראה מפתיעה

הרבי מגור: לא לנסוע להילולא בפולין - בגלל "חוק השואה"

חסידי גור שהגיעו לקבל את ברכתו של האדמו"ר לפני נסיעתם להילולת ה'נועם אלימלך' בליז'ענסק שבפולין, הופתעו לשמוע את דעתו כי עדיף להימנע מכך, ככל הנראה בגלל החוק האנטישמי (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
ההילולא בליז'ענסק. ארכיון (צילום: שוקי לרר)

הערב (רביעי) צפויה להיערך בליז'ענסק שבפולין ההילולא הגדולה לרגל כ"א אדר, יום ה'יארצייט' של הרבי הקדוש רבי אלימלך מליזענסק זי"ע, מגדולי וממייסדי תנועת החסידות.

כבכל שנה, רבבות מכל רחבי העולם היהודי צפויים לפקוד את קברו לתפילה ולישועה.

אך ל"כיכר השבת" נודע, כי חסידי גור רבים שביקשו לנסוע, והתייעצו על כך עם מנהיגם הרוחני מרן האדמו"ר מגור, קיבלו את תשובתו שעדיף לוותר על כך. כמו כן, לפני תקופה קצרה שינו עשרות חסידים, שהיו בדרכם לפולין, את מסלול הנסיעה לאוקראינה וגלילותיה, בשל הוראת הרבי: רק לא פולין.

הסיבה העיקרית לסירוב האדמו"ר, ככל הנראה, היא בעקבות החוק הפולני האנטישמי הפוגע בזכרם של קדושי השואה הי"ד, המתיימר להכחיש את הקשר הפולני לשואה האיומה, וכי שהות של יהודים על אדמת פולין תפרנס את האנטישמים המקומיים ועלולה להתפרש כלגיטימציה להתנהלות החמורה של הממשל הפולני.

מרן האדמו"ר מגור (צילום: מאיר אלפסי, כיכר השבת)

בשל כך כאמור הורה האדמו"ר בשבועות האחרונים שוב ושוב, לקבוצות וליחידים שביקשו לטוס להשתטחות על קברי הצדיקים בפולין - במיוחד לקראת ההילולא הגדולה בליז'ענסק - שלא לנסוע למדינה.

רק חסידים שחייבים לנסוע לפולין לצורכי עסקים ופרנסה, קיבלו היתר לטוס לשם.

האם בהמשך, במידה והחוק הפולני יוקפא לחלוטין או יעבור שינוי מהותי, יחול מפנה בהוראת האדמו"ר? ימים יגידו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר