דיון בוער באשדוד

"אמא שלך נפטרה ואתה בעד חילול שבת?"

ישיבת מועצה סוערת נערכה באשדוד על רקע מאבק השבת בעיר. סגן ראש העיר הטיח בחבר מועצה: "חבשת כיפה כשאמא שלך נפטרה - ועכשיו אתה מעודד חילול שבת?" (ארץ)

אבי רבינא | כיכר השבת |
סגן ראש העיר מוטי ליברמן תוקף (צילום: באדיבות המצלם)

ישיבת מועצה סוערת נערכה הערב (רביעי) בעיר אשדוד, זאת על רקע מאבק השבת היצרי שהסעיר את המערכת הפוליטית בחודשים האחרונים. ראש העיר יחיאל לסרי הבהיר מדוע החליט לאכוף ולשלוח פקחים לסגור חנויות בשבת ויצא למתקפה נגד מתנגדיו הפוליטיים - "אתם פייק ניוז".

קדמו לראש העיר, סגניו מוטי ליברמן (יהדות התורה) ואבי אמסלם (ש"ס) שתקפו בחריפות את המסיתים מבית ומחוץ. ליברמן פנה לחבר המועצה אלי לחמני: "ראיתי אותך חובש כיפה לפני כמה שבועות ומגדל זקן כי אמא שלך ע"ה הלכה לעולמה, כיבדת אותה. האם אתה חושב שזה הכבוד - שבשנה שכל היהודים עומדים ואומרים קדיש לעילוי נשמתה אתה בא להציע אנא תחללו שבת? מי אמר לנו לשמור על השבת? זה גזירת אלוקים! מי שמכבד את החיים שיכבד גם את המתים".

ראש העיר יחיאל לסרי נאם והסביר במפורט מדוע יצא למהלך של אכיפת חוק המרכולים. לדבריו, אין קשר לחוק המרכולים שחוקק בכנסת: "אין כפיה דתית באשדוד, אתם יכולים לחייך ולגחך אבל זאת המציאות אתם חייבים להתמודד אותה למרות האידיאולוגיה השונה שלכם".

ישיבת המועצה

ראש העיר הוסיף: "המצב שנוצר הוא בלתי נסבל, אנו לא יכולים לעשות כלום בגלל פסיקת בית משפט מול סופר שפותח בשבת ליד בית כנסת ותושבים דתיים שגרים בסמיכות. זו האחריות שלי לתקן את זה. מי שלא מבין את זה לא יכול להנהיג את העיר הזאת הוא לא מבין שעיר כזאת חייבת להתקיים על הכבוד ההדדי. ההתנהגות הזאת היא פייק ניוז אחד גדול".

ליריביו הפוליטיים אמר: "האינטרסים הפוליטיים שלכם לקושש מנדטים... העיר לא הייתה ולא תהיה מבוצרת, לא נאפשר לאף אחד לא מבית ולא מחוץ להוביל אותנו למלחמת אחים. לכן, היום כל מי שעיניו בראשו רואה לנגד עיניו את טובת העיר ותושביה ולא את טובתו האישית".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר