הסכם באלעד: ילדי תלמוד התורה יחזרו ללימודים

לאחר קרב ומצוקת לימודים חריפה, הגיעה הנהלת תלמוד התורה "דעת יוסף" מהעיר אלעד לסיכומים מול עיריית אלעד ולפיהם החל ממחר בבוקר ישובו הילדים ללימודים (חרדים)

אבי רבינא | כיכר השבת |
הפגנת הילדים בעירייה. ארכיון (באדיבות המצלם)

לאחר קרב ממושך ומצוקת לימודים חריפה, הגיעו הערב (רביעי) הנהלת תלמוד תורה "דעת יוסף" מהעיר אלעד לסיכומים מול עיריית אלעד והעומד בראשה ולפיהם החל ממחר בבוקר ישובו הילדים ללימודים.

בבית הספר "דעת יוסף" שעל ידי רשת 'מעיין החינוך התורני' של ש"ס בעיר אלעד אין די כיתות לימוד, ו-12 ילדי חינוך מיוחד למדו בצפיפות ובתנאים מחפירים. בתחילת שנת הלימודים פתחה הנהלת בית הספר שתי כיתות חינוך מיוחד, אך בשל בית כנסת ששוכן בממ"ד בית הספר, אלו נותרו ללא מענה הולם.

בית הכנסת שוכן במבנה בית הספר עוד מהתקופה בה לא היה צורך בכל שטח בית הספר עבור הילדים. גורם בכיר בעיריית אלעד מסביר בשיחה עם 'כיכר השבת' כי בתי כנסת רבים קיבלו בעבר שטח מתוך מוסדות חינוכיים שלא היו בשימוש מלא, תוך התחייבות כי בזמן התרחבות המוסד החינוכי יפונה בית הכנסת ויינתן לו מענה בהקצאת שטח ומבנה חלופי במימון העירייה.

במהלך התקופה האחרונה העירייה סירבה להקצות שטח לבית הכנסת, משכך סירבו בהנהלת בית הכנס לפנות את המקום עבור ילדי החינוך המיוחד שסובלים ממצוקת מקום.

הערב הסתיימה הסאגה. העירייה הגיעה לסיכומים מול הנהלת התלמוד תורה וגבאי בית הכנסת כי יוקצה שטח עבור בית הכנסת במקביל יתחייבו המתפללים לפנות את בית הכנסת בכל יום בשעה 7:15 בבוקר עבור ילדי התלמוד תורה.

מי שהוביל את הסכם הפשרה הוא ראש העיר ישראל פרוש לצד נציגי הנהלת הת"ת נציגי בית הכנסת, חבר מ ועצת העיר אבי דיין, ולשכת סגן ראש העיר צוריאל קריספל - איציק מלכה.

מחבר העירייה אסף אגבלה נמסר: "הפתגם 'טוב מאוחר מאשר בכלל לא' מקבל כאן משמעות מיוחדת: אם כל הכאב על אותם חודשים בהם לא קיבלו הילדים את הטיפול המיוחד לו הם זכאים ישנה שמחה על כך שהתלמוד תורה יוכל סוף סוף לדאוג להתקדמותם ולגשר על הפערים שנוצרו מכורח מציאות עגומה זו".

"מקווה שהעירייה והעומד בראשה יפיקו את הלקחים הראויים כדי שמקרה כזה או דומה לו לא יקרו שנית לשום מוסד חינוכי באשר הוא. הכרת הטוב הוא ערך נעלה ולכן תודה לכל העוזרים והמסייעים לכל אורך הדרך בגישור הפערים ובהעלאת הסאגה לסדר היום".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר