מתווה הגיוס

בבטאונים: חילוקי הדעות במפלגות החרדיות

בעוד ב'דגל התורה' ובש"ס מנסים לשדר אופטימיות זהירה ולהיאחז בניסיונות לשמר את הקואליציה על רקע משבר הגיוס נדמה כי ב'אגודת ישראל' כבר מביטים למערכת הבחירות (ארץ)

ישראל כהן | כיכר השבת |
גפני, דרעי וליצמן (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

חילוקי הדעות במפלגות החרדיות: בעוד ב'דגל התורה' ובש"ס מנסים לשדר אופטימיות זהירה ולהיאחז בניסיונות לשמר את הקואליציה השברירית על רקע משבר חוק הגיוס נדמה כי ב'אגודת ישראל' כבר מביטים קדימה למערכת הבחירות.

העיתון 'יתד נאמן' של 'דגל התורה' לא מדווח הבוקר (חמישי) על המגעים "התקועים" עם ראשי הקואליציה ושומר על שתיקה. בעיתון 'הדרך' של ש"ס נכתב בכותרת ראשית כי ניתן לפתור את המשבר באופן מיידי.

גם הפרשן הפוליטי בן כספית מדווח הבוקר בעיתון 'מעריב' כי מתווה אטיאס ושקד לחוק הגיוס נמצא בגיבוש אחרון והינו מוסכם גם על ראשי הסיעות החרדיות אריה דרעי ומשה גפני אולם אמור לקבל את אישורם של חברי מועצת גדולי התורה.

כספית מסייג כי עדיין מכשול משמעותי ישנו בשל התנגדותו של שר הביטחון אביגדור ליברמן והחשש של ראש הממשלה שיפרוש.

מנגד בבטאוני תנועת 'אגודת ישראל' משדרים כאמור פסימיות אם כי חדי עין יכולים לשים לב להבדלים וניואנסים דקים גם בין 'המודיע' שופרו של סגן השר יעקב ליצמן לבין 'המבשר' המייצג את סגן השר פרוש.

ב'המודיע', אומר ליצמן כי לצערנו לא הוגשה כל הצעה חדשה שיש בה כדי להסדיר מעמדם של בני הישיבות בהתאם להוראת מועצת גדולי התורה.

ליצמן שב והדגיש כי עמדתו לאישור חוק גיוס לכל קריאותיו לפני אישור התקציב – בעינה עומדת ולא השתנתה כלל, בהתאם להוראת מועצת גדולי התורה.

מנדג, 'המבשר' מדווח כי "חששות מעורבים סביב הניסיון להציג מתווה להסדרת מעמד בני הישיבות המנוגד להכוונת מועצת גדולי התורה".

עוד נכתב כי "ספקות וחששות אלו מקבלים ביטוי נוסף בעובדה הפשוטה שלפי שעה המתווה עצמו עדיין לא הוצג לעיני נציגי יהדות התורה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר