תיעוד קשה

כתב אישום: התעלל ובעט בכלבתו הפצועה

בתיעוד המזעזע נראה הנאשם כשהוא בועט בפניה של הכלבה הפצועה, רגע לפני שהיא נכנסת להסגר. העונש המירבי, 5 שנות מאסר בפועל • תיעוד קשה לצפייה (בארץ)

(צילום: משרד החקלאות )

כתב אישום הוגש היום לבית משפט השלום בראשון לציון נגד תושב רחובות, בן 36, בגין התעללות קשה בכלבתו הפצועה, ותועד במצלמות האבטחה.

על פי כתב האישום שהגיש משרד החקלאות כלבתו של הנאשם נשכה אדם וכלב, ואף ננשכה בצווארה וסבלה מפציעה שהצריכה טיפול וטרינרי ותפירת הפצע.

בחודש פברואר לפני כשנה נדרש הנאשם להכניס את הכלבה להסגר בעקבות אירוע הנשיכה. לכלבה, מגזע פיטבול מעורב, היו תפרים בצווארה בעקבות הנשיכה והיא סבלה מנפיחות בפניה. הוא הגיע עם הכלבה למשרד לשירות הווטרינרי ברחובות והחל לצעוק ולקלל את העובדים במקום. בכתב האישום מתואר כי "תוך כדי הצעקות והתנהגותו הפרועה, וללא כל סיבה, נתן הנאשם בעיטה חזקה ופרועה בצווארה ובראשה של הכלבה במקום בו הייתה פצועה ותפורה. במעשיו ובמחדליו האמורים לעיל, עינה הנאשם את הכלבה, התעלל בה והתאכזר אליה, שלא כדין"

הכלבה הושבה אל הבעלים בתום ימי ההסגר, ולאחר מכן הוגש נגדו כתב אישום בגין עינוי, התאכזרות והתעללות בבעל חיים. במשרד החקלאות הגישו צו להגבלת יכולתו של הנאשם לגדל ולהחזיק בבעל חיים.

בשנה שעברה אושרה בקריאה ראשונה הצעת החוק שהגיש שר החקלאות, אורי אריאל, בעניין תיקון חוק צער בעלי חיים. כשבין התיקונים שאושרו היו הגדלת עונש המאסר בפועל למתעללים משלוש שנים לארבע שנים, הטלת אחריות פלילית על מי שמגדל בעלי חיים כעסק או עומד בראש תאגיד שבו אירעה התעללות; חובת בעלים למנוע הזנחה של בעלי חיים; ואיסור למורשעים בהתעללות להחזיק בבע"ח לתקופות שייקבעו ע"י בתי המשפט.

בתוך כך אושרה אף הצעת החוק שהוגשה על ידי ח"כ איציק שמולי (עבודה) ו-80 חברי כנסת נוספים מכל קצוות הקשת הפוליטית . הצעת החוק קובעת כי תוחמר הענישה בגין התעללות בבעלי חיים לתקופה של עד חמש שנות מאסר ולא תתאפשר המרת עונש המאסר בקנס כספי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר