בלעדי • האזינו

הרב בוארון: "אין על מי לסמוך, הח"כים החרדים התקלקלו"

על רקע חקיקת חוק הגיוס, הגר"צ בוארון, מבכירי הרבנים הספרדים, במתקפה על הח"כים החרדים: "אין על מי לסמוך, כל המפלגות שקוראים לעצמם 'חרדים' לא עושים כלום, הם התקלקלו" (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
הגר"צ בוארון ואריה דרעי (צילום: כיכר השבת)

במעמד קבלת פנים שנערכה בשבוע האחרון בבית המדרש של חסידות קרעטשניף - סיגעט בשכונת בית ישראל בירושלים, לשני בחורים יצחק לניאדו מישיבת "אור החיים" ועידן כהן מישיבת "עטרת חכמים" בחולון - ששוחררו לאחר תקופה ממושכת בכלא הצבאי תקף הגאון רבי ציון בוארון את חברי הכנסת החרדים.

בפתח דבריו אמר הרב בוארון: "אנחנו חיים בתקופה קשה 'החושך יכסה ארץ וערפל לאומים', רדיפת הדת בצורה.. המצב פה בארץ יותר גרוע מכל העולם. אין כיום מדינה בעולם שמכריחים בני תורה להתגייס, קל וחומר לגייס בנות בעל כורחם.

"בנות גם אם היא לא כל כך דתיה, בבית עם ההורים שלה היא שומרת כשרות, שומרת שבת, וברגע שהיא מתגייסת לצבא רח"ל, לאט לאט היא פורקת את הכל, גם את השבת. לא נשאר שום דבר מהצניעות ששם הכל פרוץ. לא יתכן שבמקום אחד יהיו בנים ובנות והקדושה תישמר, אין דבר כזה".

לדבריו: "זו רדיפת הדת. כואב להם על כמה בנות שלא נתפסו לצבא, כואב להם בחורי ישיבות. אפילו ראש המערך המחנה הציוני, אמר שלא צריכים את בחורי הישיבות. לא רק זה, יש אלפי חיילים מובטלים שאין להם מה לעשות בצבא, היום הצבא זה לא מה שהיה פעם, היום הכל אלקטרוני לא צריכים את כל אלה. אלא מה, שפה זה עניין של רדיפה להרוס את היהדות. כואב להם שב"ה יש הרבה בעלי תשובה וישיבות ואת זה הם לא יכולים לסבול".

בשלב הזה יצא הגר"צ בוארון במתקפה חריפה כנגד המפלגות החרדיות: "אין על מי לסמוך, אף אחד, כל המפלגות שקוראים לעצמם 'חרדיות' לא עושים כלום. לא אכפת להם. לא מעניין אותם. כי הם התקלקלו שם. הם יושבים עם כל מיני אנשים ש... והם לומדים ממעשיהם והם מתפארים שאנחנו "מתקדמים" "נאורים" גם היום כל המכללות שפותחים ולומדים שם... אי אפשר לתאר איזה הרס שהם עושים".

הרב פנה לשני הבחורים המשוחררים: "אז אשריכם אתם שנתפסתם על דברי תורה, 'אינו דומה השונה פרקו מאה למאה ואחד', מה עוד פעם אחת? התשובה היא כן. אם אדם עושה מאמץ, משהו יותר, נקרא עובד ה'".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר