לקראת פגישה מכרעת

ח"כי דגל בבתי גדולי ישראל: 'ללכת כעת לבחירות זו שטות'

לקראת פגישת רוה"מ: חברי הכנסת מ'דגל התורה' הגיעו, עם צאת השבת, למעונם של מרן הגר"ח קנייבסקי וראש הישיבה הגר"ג אדלשטיין • דרעי התייעץ עם הגר"ש כהן השוהה במקסיקו (חרדים)

ישי כהן וישראל כהן | כיכר השבת |
ח"כי דגל במעונו של הגר"ח קנייבסקי, הערב (צילום: באדיבות המצלם)

חברי הכנסת של 'דגל התורה' משה גפני, יעקב אשר ואורי מקלב הגיעו הערב, עם צאת השבת, למעונם של מרן שר התורה הגאון רבי חיים קנייבסקי וראש הישיבה הגאון רבי גרשון אדלשטיין.

חברי הכנסת הגיעו להתייעץ עם גדולי ישראל כיצד עליהם לפעול במשבר החריף סביב חוק הגיוס, וזה לקראת הפגישה של ראשי המפלגות החרדיות עם ראש הממשלה בנימין נתניהו במעונו, הערב בשעה 22:00.

לדברי גורמים ב'דגל התורה' הגר"ח קנייבסקי העניק לחברי הכנסת 'אור ירוק' בקיום המגעים עם נתניהו כאשר המתווה הוצג לו בהרחבה.

לדברי הגורמים,כעת הכל תלוי בנתניהו: "לנו יש חוק ונדרוש להעביר אותו, אם ביבי לא רוצה בחירות ניתח להגיע להסדר כבר היום.

"השאלה מה נתניהו באמת רוצה, וזה נדע רק בפגישה אתו. אם הוא רוצה ללכת לבחירות זה לא בגלל חוק הגיוס אלא רק בגלל עניין אישי שלו. אנחנו פנינו להסדר ולהבנה שתמשיך את הכהונה של הממשלה הנוכחית".

הגורמים ב'דגל' מוסיפים ואומרים כי: "ללכת לבחירות זו שטות. אנחנו עושים הכל כדי שזה לא יקרה. אם נעביר בטרומית העניין מאחורינו. השאלה הגדולה זה ביבי. הכדור בידיים שלו. אם ירצה - לא יעזור שום הסדר".

מחוץ לבית ברשב"ם 23 צבאו מאות סקרנים וכלי תקשורת שהגיעו לדווח מההתייעצות הפוליטית והציבורית.

ח"כי 'דגל' הערב במעונו של הגר"ג אדלשטיין

כמו כן, יו"ר ש"ס אריה דרעי שוחח, בערב שבת, טלפונית עם נשיא המועצת ראש הישיבה הגאון חכם שלום כהן, השוהה במקסיקו, וקיבל את הנחייתו כיצד לפעול בפגישה עם נתניהו. דרעי הורה ליו"ר הסיעה ח"כ יואב בן צור לקיים סבב שיחות עם שאר חברי מועצת חכמי התורה.

כזכור, מוקדם יותר שלח יו"ר 'ישראל ביתנו' השר אביגדור ליברמן מסר מסתורי וצייץ בחשבון הטוויטר שלו: "בחיים, יש רגעים שבהם צריך ללכת עם מה שאתה מאמין ולא עם מה שכדאי או משתלם. זהו בדיוק הרגע".

במפלגות החרדיות זועמים על ליברמן, שכן הם וויתרו כמעט על כל הדרישות שלהם, אך הוא נשאר בדעתו להתנגד לחוק וללכת על משבר קואליציוני.

יצוין כי הליכה לבחירות בתקופה זו יכולה לגרום לנזק למפלגות החרדיות ולהיחלשות הכו החרדי בכנסת. שכן, על פי רוב הסקרים המתפרסמים בחודש האחרון, כוחה של ש"ס נחלש לפחות בשני מנדטים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר