לאחר התייעצות עם הרבנים

בשעה זו: רוה"מ בנימין נתניהו בפגישה מכרעת עם החרדים

ראשי המפלגות החרדיות דרעי גפני וליצמן הגיעו לפגישה מכרעת עם ראש הממשלה • ב'דגל' אמרו ל"כיכר השבת": "אם נתניהו רוצה בחירות זה לא בגלל חוק הגיוס אלא בגלל עניין אישי שלו" (בארץ)

ישי כהן וישראל כהן | כיכר השבת |
גפני, ליצמן ודרעי (צילום: אהרן ברוך ליבוביץ)

ראשי המפלגות החרדיות אריה דרעי, משה גפני ויעקב ליצמן הגיעו הערב (מוצ"ש) לפגישה מכרעת עם ראש הממשלה בנימין נתניהו בכדי לדון עמו על משבר חוק הגיוס.

במהלך הפגישה ינסו החרדים להבין האם נתניהו משתמש במשבר הגיוס בכדי להוביל את המערכת הפוליטית לבחירות או שמא פניו לפתרון המשבר.

במידה ומשבר הגיוס ייפתר, נתניהו צפוי לדרוש מהחרדים שלא להעלות חוקים נוספים העוסקים בדת ומדינה עד לסיום הקדנציה בחודש נובמבר 2019. באתר 'הארץ' דווח כי נתניהו צפוי לדרוש מחבורתה קואליציה להתחייב שלא יפרקו את הממשלה גם במידה והיועץ המשפטי לממשלה ד"ר אביחי מנדלבליט יחליט להגיש נגדו כתב אישום.

במפלגות החרדיות ישנה תמימות דעים כי ניתן לפתור את המשבר, אך השאלה האם נתניהו בכלל רוצה בכך.

ב'דגל התורה' אמרו הערב ל"כיכר השבת" כי: "לנו יש חוק ונדרוש להעביר אותו, אם ביבי לא רוצה בחירות ניתח להגיע להסדר כבר היום".

לדבריהם: "השאלה מה נתניהו באמת רוצה, וזה נדע רק בפגישה אתו. אם הוא רוצה ללכת לבחירות זה לא בגלל חוק הגיוס אלא רק בגלל עניין אישי שלו. אנחנו פנינו להסדר ולהבנה שתמשיך את הכהונה של הממשלה הנוכחית".

כזכור, מוקדם יותר הגיעו חברי הכנסת של 'דגל התורה' למעונם של מרן שר התורה הגאון רבי חיים קנייבסקי וראש הישיבה הגאון רבי גרשון אדלשטיין וקיבלו 'אור ירוק' לקיים את המגעים עם רוה"מ נתניהו. כמו כן, יו"ר ש"ס השר אריה דרעי שוחח טלפונית, בערב שבת, עם נשיא המועצת ראש הישיבה הגאון חכם שלום כהן, השוהה במקסיקו, וקיבל ממנו הוראות כיצד לפעול בפגישה עם נתניהו.

לקראת הפגישה עם נתניהו, צייץ יו"ר 'ישראל ביתנו' אביגדור ליברמן: "בחיים, יש רגעים שבהם צריך ללכת עם מה שאתה מאמין ולא עם מה שכדאי או משתלם. זהו בדיוק הרגע".

בתגובה כתב ח"כ בצלאל סמוטריץ': "קורא לראש הממשלה בנימין נתניהו להגיע להבנה עם החרדים, להיפטר מליברמן ולהמשיך עם הקואליציה הזו עוד שנה וחצי. זה הדבר הנכון והאחראי לעשות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר