לאחר הפגישה הלילית

החרדים: "נתניהו רוצה בחירות, אנחנו בובה בהצגה שלו"

לאחר הפגישה הלילית עם ראש הממשלה נתניהו, גוברת התחושה בקרב הנציגים החרדים כי נתניהו החליט ללכת לבחירות • "הוא משתמש בסיפור הגיוס כסיפור כיסוי בלבד", הם טוענים (חרדים, בארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
דרעי, ליצמן וגפני (צילום: יונתן זינדל והדס פרוש - פלאש 90)

בקרב ראשי המפלגות החרדיות ישנה תחושה כי ראש הממשלה בנימין נתניהו קיבל החלטה לצאת לבחירות וכי הם "בובה בהצגה של נתניהו".

בחצות לילה יצאו שלושת ראשי המפלגות החרדיות, אריה דרעי, יעקב ליצמן ומשה גפני ממעונו של ראש הממשלה וניסו לשחזר את הנאמר להם, להבין האם נתניהו רוצה בחירות או שמא פתרון למשבר החריף שפרץ סביב חוק הגיוס.

לא עבר זמן קצר ונתניהו דאג שהעם כולו ידע את עיקרי הפגישה, שלושה תנאים, בלעדיהם - הולכים לבחירות. בין התנאים הצהרה של שר הביטחון אביגדור ליברמן כי סיעתו 'ישראל ביתנו' לא תפרוש מהממשלה גם אם החוק יעבור בקריאה שנייה ושלישית. תנאי נוסף, הסכמה של כל סיעת 'כולנו' להצביע בקריאה שנייה ושלישית.

גפני בכניסה לפגישה עם ראש הממשלה, אמש (צילום: יונתן זינדל - פלאש 90)

"נתניהו הציב תנאים כמעט בלתי ניתנים להשגה", אומרים הבוקר בכירים במפלגות החרדיות, "הצהרה של איווט? הרי ביבי יודע שאיווט פתח בקמפיין בחירות, אז הוא זה שעכשיו יבוא ויצהיר שלא יפרוש סביב החוק המוצע שלנו? התרגום של התנאי: אני רוצה בחירות".

יצוין כי דקות לאחר הודעת לשכת רוה"מ, הבהירו בישראל ביתנו כי במידה והחוק יעבור בקריאה שנייה ושלישית הרי שהסיעה תפרוש מהקואליציה. יודגש כי הבוקר ליברמן צפוי לתת הצהרה בנושא.

"התחושה היא", אומר בכיר במפלגות החרדיות, "רוה"מ קיבל החלטה ללכת לבחירות, עכשיו הוא משתמש בסיפור הגיוס כסיפור כיסוי בלבד, הסיבה האמיתית זה החקירות שלו ותו לא. אנחנו רק בובה בהצגה שלו".

דברים דומים ניתן לשמוע מפי יו"ר ש"ס השר אריה דרעי שאמר אמש, לפי הדיווח ב'כאן', כי "חבל על הזמן שלנו נתניהו רוצה בחירות. הוא רק מוסיף כל הזמן תנאים חדשים ומסבך את המצב".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר