"לגיטימציה לעיר תחת כיבוש"

אחמד טיבי שלל הצעה להתמודד לראשות העיר ירושלים

יו"ר הכנסת לשעבר אברהם בורג פרסם טור ב'הארץ' בו טען כי ח"כ אחמד טיבי ראוי לכהן כראש עיריית ירושלים, אלא שטיבי דחה את ההצעה: "זה מתן לגיטימציה לעיר תחת כיבוש" (ארץ)

אבי רבינא | כיכר השבת |
ח"כ אחמד טיבי (צילום: יונתן זינדל - פלאש 90)

אל חלל האוויר נזרקים לאחרונה שמות רבים של כאלה שרואים עצמם ראויים להצטרף אל המערכה המוניציפלית לאחדים מהם אף מוצע להציג את מועמדותם לראשות העיר ירושלים.

בימים האחרונים הועלתה יוזמה להריץ את ח"כ אחמד טיבי (הרשימה המשותפת) לראשות העיר ירושלים ולמועצת העיר והיוזמה אף הגיעה אל דפי עיתון 'הארץ'.

בטור שפרסם יו"ר הכנסת לשעבר אברהם בורג הוא הרחיב מדוע טיבי הוא המועמד הראוי להיבחר כראש העיר ירושלים, וכך כתב: "נגיד, רק נגיד, שהמנהיג הפלסטיני-הישראלי המוכר ביותר בדורנו, ח"כ אחמד טיבי, יתמודד על ראשות עיריית ירושלים ברשימה שבה ישתף פעולה עם אנשי ציבור יהודים בולטים לפחות כמוהו".

"בנסיבות מסוימות הוא עוד יכול לנצח", טען בורג, "בנסיבות אחרות יזכה בנתח גדול מאוד במועצת העיר, וכך יוכל להיטיב מאוד עם מופלי מזרח העיר. התמודדות רצינית ואיכותית על ירושלים תאלץ את כל המערכת להתייחס. הימין, שרוצה מדינה אחת, יראה לנגד עיניו את הדגם הדו-לאומי שיחול עם הזמן על שאר המרחב הישראלי. השמאל, שרוצה שתי מדינות לשני עמים, יקבל רוח גבית עזה. והפלסטינים - בישראל, במזרח ירושלים וברמאללה - יהפכו מקורבנות הכיבוש למנהיגי הדינמיקה".

אלא שח"כ אחמד טיבי סירב להצעה. בחשבון הטוויטר שלו הוא צייץ: "לא תודה! זה מתן לגיטימציה לעיר תחת כיבוש. אני שומע את ההצעה הזו ערב כל בחירות לעירייה ותשובתי לא השתנתה: לא, ממש לא.. מרוכז כולי בבחירות המתקרבות לכנסת. בואו נסיים את הכיבוש בכל שטחי 67 לרבות ירושלים המזרחית".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר