ליברמן וליצמן - נעדרו

ראשי הסיעות דנו במשבר; "אין נוסח שמוסכם בין החרדים"

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש עם ראשי מפלגות הקואליציה, למעט השר איווט ליברמן וסגן השר ליצמן, שנעדרו • בסיום הישיבה נמסר כי "אין עדיין נוסח שמוסכם בין המפלגות החרדיות" (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
נתניהו, הבוקר (צילום: Marc Israel Sellem, פלאש 90)

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש בצהריים (ראשון) עם ראשי מפלגות הקואליציה, למעט יו"ר 'ישראל ביתנו' השר אביגדור ליברמן וסגן השר יעקב ליצמן, שנעדרו מהישיבה.

עם סיום הישיבה נכנס ליצמן לפגישה עם ראש הממשלה נתניהו יחד עם שר האוצר משה כחלון.

מקורביו של ליברמן הסבירו את היעדרותו כי "הוא אף פעם לא מגיע לישיבת ראשי המפלגות, כי כל תוכן הישיבות מודלף החוצה לפני שמספיקים לסגור את דלת האקווריום".

בסיום הישיבה, שנמשכה כעשרים דקות בלבד, נמסר מלשכת ראש הממשלה כי "ישיבת ראשי הקואליציה התקיימה ברוח טובה. אין עדיין נוסח שמוסכם בין המפלגות החרדיות. ראשי הקואליציה ממתינים לנוסח שלהם ולאחריו ימשיכו את הדיונים במטרה לפתור את המשבר".

כזכור, ראש הממשלה נתניהו הבהיר אמש לראשי המפלגות החרדיות כי חייבים להתקיים שלושה תנאים לפתרון המשבר:

  1. טיוטה מוסכמת על היועמ"ש ועל כל המפלגות החרדיות.
  2. הסכמה של כחלון וכל סיעתו לתמוך בחוק זה בשלוש קריאות.
  3. התחייבות פומבית של ליברמן, כמו של שאר הסיעות, לאפשר את המהלך הזה ולהמשיך בשותפות בממשלה לאורך זמן".

הבוקר, ראשי המפלגות החרדיות תקפו את נתניהו וטענו כי הוא מעוניין בבחירות ומשתמש בגיוס כתירוץ. השר אריה דרעי התבטא: "חבל על הזמן שלנו נתניהו רוצה בחירות. הוא רק מוסיף כל הזמן תנאים חדשים ומסבך את המצב".

על פי הדיווח ב'כאן', דרעי הוסיף: "נתניהו מלבה את העימות ומעלה את כולם על העץ כמה שיותר גבוהה. הוא עושה עלינו סיבוב".

בנתיים, חברי הקואליציה תוקפים זה את זה בכל הזדמנות אפשרית. יו"ר 'הבית היהודי' השר נפתלי בנט כתב הבוקר בחשבון הטוויטר שלו: "אדוני ראש הממשלה נתניהו: כל עוד תפעל לטובת מדינת ישראל, אנחנו נמשיך להיות מאחוריך. אם תפיל ממשלת ימין ותוביל לבחירות מיותרות למטרות פרסונליות, תאבד אותנו".

במפלגת 'הליכוד 'תקפו אותו ומסרו כי "בנט חותר להפיל את ראש הממשלה נתניהו ולדאוג לעצמו לסידור עבודה. בזמן שראש הממשלה נתניהו עסוק בפתרון המשבר וייצוב ממשלת הימין, בנט עסוק בקמפיין בחירות אישי. אם בנט היה באמת דואג לממשלת הימין, הוא היה מתחייב להישאר בממשלה עד סוף הקדנציה בנובמבר 2019. אלא שהדבר האחרון שמעניין את בנט זה לייצב את הממשלה הלאומית בראשות נתניהו. כפי שדבריו הבוקר חושפים, בנט חותר להפיל את ראש הממשלה נתניהו ולדאוג לעצמו לסידור עבודה".

בישיבת שרי הליכוד, אמר ראש הממשלה נתניהו כי "דבר אחד ברור: בממשלת 61 אי אפשר להחזיק. זה ברור לכולם. כבר הבוקר הבנו שאפילו חברים בליכוד מתנים הצבעות תמורת כל מיני דברים. 61 זה לא אופציה. אנחנו פועלים למען ממשלה יציבה שתפעל עד תום הקדנציה בנובמבר 2019. אנחנו עובדים כדי לנסות להשיג את זה".

שר הביטחון ליברמן התייחס הבוקר להתבטאויות של בנט על כך שנתניהו גורר את המדינה לבחירות בגלל החקירות ואמר: "אני חושב שיש גבול לכל השטויות וכל המלל וההשמצות שאפשר לשמוע ואפשר לצפות מחבר הקואליציה. אבל כמו שאמרתי כנראה יש מישהו אחר שהדברים האחרים כנראה מניעים אותו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר