המהפכה החשמלית: מרצדס מציגה את השחקן הכבד ביותר

החברה הגרמנית הציגה את השחקן הכי כבד בשוק המכוניות החשמליות. עשר חברות ישתתפו בפיילוט מיוחד שישמש כבדיקה לפני עליה לכבישים באופן רשמי (רכב)

(צילום: מרצדס)

מהפכת הרכבים החשמליים כבר שוטפת את הכבישים בארץ ובעולם, וככל הנראה מי שתהיה חתומה על המהפכה הבאה תהיה מרצדס, אבל אגף המשאיות הכבדות שלה, שהכריזה על דגם כל חשמלי למשאית הכבדה שלה ה-E אקטרוס.

דגם האקטרוס הוצג בתערוכת האנובר לכלי רכב מסחריים בשנת 2016 וזכה לביקורות מעולות מצד הלקוחות ומצידם של הארגונים הממשלתיים שבירכו על היוזמה הירוקה.

על פי הודעת החברה: המשאית החדשה עושה שימוש ב-11 סוללות המותקנות בתחתית המרכב, אלו ושאר רכיבי ההנעה מגיעים ממקורות שכבר עושים שימוש בהם או כאלו הקרובים מאוד לייצור סדרתי.

שמונה חברות מגרמניה ושתיים נוספות משוויץ נבחרו לקחת חלק בפיילוט של השימוש במשאית החשמלית החדשה. החברות הללו מתעסקות בשלל תחומים הנוגעים להפצה, משינוע מוצרי מכולת בקירור ועד חומרי בניין ויחליפו משאיות דיזל ללא שינוי באופי השימוש, ורק יצריכו הדרכה קלה לנהגי החברה שייהנו מנהיגה על הכלים החדשים.

על פי החברה יכולה משאית הטעונה במלאה לנוע למרחק של עד 200 ק"מ, רק בעזרת החשמל, וטווח זה מחושב גם במעמס המלא של המשאית העומד על 11.5 טונות.

זמני הטעינה של המשאית נעים בין שלוש ל-11 שעות בהתאם לתקן הטעינה, מצב הסוללות ולניהול מערכת הטעינה הממוחשבת במשאית. זו מתעדפת את הטעינה כך שמערכות החשמל החיוניות כמו אורות, בלמים, בולמי האוויר ומערכות הקירור ייטענו ראשונות.

חלק ממכלולי ההנעה, דוגמת הסרנים מגיעים מיישומים שונים של מרצדס, כמו אוטובוסים היברידיים של מרצדס והותאמו לשימוש באקטרוס. מיקום המנועים החשמליים בטבורי הגלגלים מאפשר גם הגבהה של מרווח הגחון של המשאית ליותר מ-20 ס"מ.

המנועים התלת פאזיים מקוררי נוזל מייצרים הספק של 125 קילוואט (שהם כ-168 כ"ס) ו-49.5 קג"מ כל אחד. יחסי ההעברה של "תיבת ההילוכים" מאפשרות לחלץ יותר מאשר פי 10 מנתון המומנט הזה.

הסוללות שמשמשות את המשאית אחראיות גם לאספקת הכוח לצרכני אנרגיה האופייניים למשאית כמו מדחס אוויר לבלמים, משאבת ההגה, מדחס המזגן לקבינה או לתא המטען המקורר אם יש צורך בכך.

10 המשאיות שייקחו חלק בפיילוט צפויות לנוע על הכבישים עד לפחות אמצע שנת 2020, במטרה לאפשר לחברה לא רק לקבל משוב אמיתי מהשימוש בהם, אלא גם לשמש בסיס למחקר להשוואת ההיבטים הרחבים יותר של שימוש במשאיות חשמליות לעומת משאיות דיזל לטווח ארוך.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר