פרסום ראשון

תאושר טבלת ההנחות בארנונה בירושלים

לשמחת משפחות האברכים: הטבלה החדשה שעשויה להוזיל משמעותית את גובה תשלום מס הארנונה בירשולים, תאושר בקרוב בעירייה. כך הודיע ראש העיר ברקת (חדשות, חרדים)

אבי רבינא | כיכר השבת |
אברהם בצלאל עם רה"ע ניר ברקת (צילום: יעקב כהן)

פרסום ראשון: לאחר מאבק ממושך, מסתמן כי ראש עיריית ירושלים ניר ברקת יאשר את טבלת ההנחות בארנונה. כך הוא סיכם עם חבר מועצת העיר אברהם בצלאל (ש"ס).

ל"כיכר השבת" נודע, כי דקות קודם ישיבת הנהלת העיר היום (ראשון), שוחח ברקת עם בצלאל והודיע לו כאמור כי יאשר בישיבת המועצה הקרובה את טבלת ההנחות בארנונה.

בחודשים האחרונים מנהל חבר המועצה החרדי מאבק מול ברקת לאישור טבלת הארנונה, זאת לאחר שכחלק ממאבק ראש העיר מול משרד האוצר, הוא סירב לאשר את טבלת ההנחות שכבר אושרה על ידי משרד הפנים ואומצה בערים אחרות.

מדובר בטבלת הנחות שהיא פרי מסקנותיה של ועדה מקצועית, עליה חתם שר הפנים אריה דרעי, ליישום מיידי. ההנחות הללו משפיעות, לפני הכל, על רבבות משפחות אברכים, ודרעי הצליח לממש אותן.

על פי טבלת ההנחות, בעלי שכר של עד 5,000 שקלים ייזכו ל-20 אחוז הנחה בארנונה, כשעד כה ניתן היה לקבל הנחה לארנונה ליחיד רק עד שכר של 3,700 שקל. הדבר היה מותנה בהשתכרות עד גובה קצבת הבטחת הכנסה מהביטוח הלאומי, בתוספת שיעורים קבועים מתוך הממוצע במשק.

מדובר כאמור במהלך משמעותי מאוד עבור משפחות רבות המשתכרות סביב שכר המינימום, אשר גם נאלצות לחיות בעוני וגם מאבדות את ההנחה בארנונה. הטבלה החדשה תעניק להם תמריץ להמשיך לעבוד ולהתפרנס, מבלי לאבד את ההנחה.

חבר מועצת העיר אברהם בצלאל, מחזיק תיק הארנונה בעיריית ירושלים, הודה בשיחה עם 'כיכר השבת' לשר הפנים ויו"ר ש"ס אריה דרעי ולראשי הסיעות החרדיות על פועלם בנושא במהלך החודשים האחרונים, והוסיף כי מדובר בבשורה של ממש.

לדבריו, "אני רואה בהיענות של ראש העירייה ניר ברקת לאשר את טבלת ההנחות בארנונה מהלך חשוב וצודק מאין כמותו. אין סיבה שאנשים שלא גומרים את החודש לא יזכו להנחה בארנונה. בישיבת מועצת העיר לפני כחצי שנה הוחלט לאמץ עקרונית את טבלת ההנחות החדשה, ואני שמח שראש העיר נענה לפנייתי והבטיח ליישם את הנחה בטבלת הארנונה כמו ביתר הערים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר