בשעה 16:00

מעצר העריק: אנשי 'הפלג' יפגינו בבני ברק

בעקבות הארכת מעצרו של העריק מאיר בורודיאנסקי, עד תום ההליכים, בפלג מבטיחים להחריף את המאבק ומארגנים הפגנת מחאה בבני ברק, היום - שני - בשעה 16:00 (חדשות)

ההפגנה בירושלים, ביום חמישי (צילום: יונתן זינדל - פלאש 90)

בעקבות הארכת מעצרו של העריק מאיר בורודיאנסקי, תלמיד ישיבת "קול תורה" המשתייך לפלג הירושלמי, בבית הדין הצבאי ביפו עד תום ההליכים, בפלג מבטיחים להחריף את המאבק.

אנשי "הוועדה להצלת עולם התורה" המארגנים את הפגנות 'הפלג' בעת מעצר עריקים מסרו כי "מועצת הפלג" הורתה להם להחריף את המחאות והם חזרו אל דבריו הגר"ש אוירבך זצ"ל כי יש "להרעיש עולם ומלואו" במחאה.

בעקבות כך הודיעו אנשי 'הוועדה' כי היום (שני) בשעה 16:00 תיערך "מחאה אדירה" בבני ברק, כאשר על מיקום ההפגנה יימסר בסמוך לה.

בורודיאנסקי שוהה בכלא ענתות מאז נעצר בשבוע שעבר במהלך נסיעה בכביש 90. לאחר שהצהיר כי הוא מסרב ללבוש מדים - כמתחייב בכלא צבאי - הוא הועבר לאגף מבודד.

מהוועדה להצלת עולם התורה נמסר כי "המשך המאבק נקבע על פי הוראתם הברורה של 'מועצת גדולי עולם התורה', שהורו לנו להמשיך את המאבק בגזירת הגיוס בכל העוצמה. הלכך, אנו מודיעים בזאת, על החרפת ההפגנות עד להשבת חוק הגיוס למתכונתו המקורית, ללא התנייה במכסות וביעדי גיוס".

מ'האגודה להגנת זכויות הציבור החרדי' נמסר: "לאור ההתנהלות האיומה מצד משטרת מרחב דן במחאות הקודמות, ובעקבות דריסתם ברגל גסה של שוטרי מרחב דן את זכויותיהם הבסיסיות והדמוקרטיות של מפגינים רבים שהשתתפו בהפגנות הללו, האגודה תנקוט בצעדים מגוונים וקיצוניים, על מנת לתעד שוטרים שיפרו את החוק בעת פינוי המפגינים. דינו של הציבור החרדי, כדינם של כל הפלגים בציבוריות הישראלית, וזכותם הדמוקרטית עומדת להם להפגין בראש חוצות ולהביע את מחאתם בכל ענין שיראו לנכון להפגין עבורו".

במשטרה אומרים כי "בעקבות המחאה, צפויים עומסי תנועה באזור ומשכך, מומלץ לציבור להתעדכן כל העת במוקד המידע 110 של המשטרה בדבר עומסי תנועה. לנוסעי התחבורה הציבורית יש להתעדכן בהתאם אל מול חברות האוטובוסים ומוקדי המידע שלהם".

עוד ציינו במשטרה כי "משטרת ישראל ערוכה למחאה ותפעל להבטחת שלומם, ביטחונם ובטיחותם של המשתתפים ולא פחות חשוב מכך - תוודא כי המחאה, לא פוגעת יתר על המידה בשגרת החיים של הציבור הרחב ומתבצעת בכפוף לחוק.

"משטרת ישראל לא תמנע את קיום המחאה, מתוך רצון כן לאפשר את חופש הביטוי והמחאה של כל אזרח החפץ בכך. יחד עם זאת, נדגיש ונחדד, אנו ננקוט באפס סובלנות כלפי אלו שיבקשו להפר את הסדר הציבורי ועלולים יהיו לפגוע בשלום הציבור הרחב.

"אנו קוראים לכלל ראשי המחאה ולמשתתפים לגלות אחריות, ריסון ואיפוק על מנת להבטיח שכלל ביטויי המחאה ייעשו במסגרת החוק. חשוב שאיש לא ייפגע בגלל התלהטות יתר. כוחות המשטרה יקפידו לפעול נגד כל ביטויי אלימות, פיזית ומילולית ויגלו אפס סובלנות כלפי מפרי סדר.

"בד בבד, משטרת ישראל תעשה כל מאמץ לצמצם עד כמה שניתן את הקושי להגיע לאזור ולמזער את הפגיעה בשגרת חיי התושבים המתגוררים בסמוך".

כזכור, ביום רביעי לפנות בוקר נעצר בורודיאנסקי, במחסום אקראי, ובבדיקה התברר כי הוא משתמט זה כשנתיים, מאחר וכשאר חבריו ל'פלג' לא התייצב בלשכת הגיוס כדי להסדיר את מעמדו.

בעקבות כך ביום חמישי נחסמה הכניסה לירושלים כמה שעות לאחר מכן, בידי מאות מבני 'הפלג', כמחאה על מעצרו.

המחאה על מעצרו של התלמיד, תושב מודיעין עילית, תלמיד ישיבת קול תורה בירושלים ומשגיח הישיבה הגרי"י בורודיאנסקי, משכה תשומת לב מיוחדת, בשל העובדה כי זו הפעם הראשונה של מחאה לאחר פטירת הגר"ש אוירבך מנהיג 'הפלג'.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר