"המשבר - פייק מנהיגות"

בנט על גיוס חרדים: זה הקצב שצה"ל רוצה

שר החינוך, נפתלי בנט, התייחס למשבר סביב חוק הגיוס ואמר כי הוא "משבר חלול" וכי בעשור האחרון יש יותר חרדים שמתגייסים לצבא וזה בדיוק הקצב שצה"ל רוצה (אקטואליה)

בנט וגרף גיוס החרדים לצה"ל (צילום: מרים אלסטר - פלאש 90)

שר החינוך, נפתלי בנט, התייחס היום (שני) בכנס חיפה למנהיגות למשבר סביב חוק הגיוס ואמר כי בעשור האחרון יש יותר חרדים שמתגייסים לצבא משנה לשנה וזה בדיוק הקצב שצה"ל רוצה.

"ביומיים האחרונים אפפה את כולנו אוירת בחירות", אמר שר החינוך, "אתמול, בעצם, התקיימו בחירות - על המאזניים הייתה מונחת טובתה של מדינת ישראל מול אינטרסים פוליטיים, ואנחנו בחרנו באחריות לאומית".

"חשוב לזכור: אנחנו, השרים וחברי הכנסת, עובדים אצל שמונה מיליון אזרחי מדינת ישראל ולא להיפך. כל מה שאנחנו עושים צריך לשרת את מדינת ישראל ולא את הפוליטיקה. המשבר שכביכול מתחולל הוא משבר חלול. אין בו דבר", הוסיף בנט.

בנט התייחס לגיוס חרדים לצה"ל ואמר כי "האמת היא אולי לא פופולארית אבל אני אגיד אותה - יש מתווה גיוס כאשר בעשור האחרון לאט לאט יותר חרדים מתגייסים לצבא משנה לשנה. אם מישהו חושב שצה"ל רוצה ויודע להכיל כרגע עשרות אלפי חרדים בבת אחת, הוא טועה. צה"ל רוצה בדיוק את הקצב הזה. זה לא זבנג וגמרנו."

"כל המשבר הזה הוא חלול מיסודו", המשיך בנט, "הוא פוליטי בעיקרו, ואני חושב שכל האנשים שעוסקים בדבר ראוי שיתגייסו סביב אותו חוק שמקבע את המתווה ההדרגתי. לא נבחרנו בשביל להיות פופולאריים, נבחרנו בשביל לעשות את הדבר הנכון".

בישיבת הסיעה אמר בנט כי "בעניין הפוליטי שעומד על הפרק בנושא חוק הגיוס. אמרנו לפני כשבוע שמדובר בפייק משבר, ואנחנו עומדים מאחורי זה. אבל יש פה לא רק פייק משבר – יש פה פייק מנהיגות, שמעדיפה מרדף אחרי סקרים מלהגיד את האמת לבוחרים ולהתמודד עם האמת.

"אנחנו צריכים להגיד את האמת והאמת היא כזו, ואני רוצה שכל מדינת ישראל תראה את זה: בעשור האחרון הגיוס החרדי גדל משנה לשנה. בעשר שנים צמחנו פי עשרה - מפחות מ-300 ל-3,000 מתגייסים חרדים. זה נקרא בשורה טובה, זה אומר שמדינת ישראל היא בכיוון טוב.

"נכון, זה לא זבנג וגמרנו, ונכון שלא כל החרדים מחר יתגייסו אבל אני אגיד לכם עוד משהו: האם באמת יאיר לפיד ואיווט ליברמן רוצים? האם צה"ל רוצה מחר לגייס רבבות חרדים? האם אנחנו כחברה ישראלית רוצים בין לילה את כל ההפרדה המגדרית שקשורה בזה? את 17 סוגי הכשרויות? למציאות הישראלית יש קצב משלה והקצב הוא טוב. החרדים הולכים ומצטרפים לצה"ל, לשוק העבודה ולומדים מקצועות להתפרנס.

"את מה שאני אומר יודע גם יאיר לפיד ויודע איווט ליברמן מכיוון שצה"ל אומר לו את הדבר הזה. גם צה"ל לא רוצה פי עשרה חרדים מחר בבוקר כי צה"ל והחברה הישראלית לא יודעים לעכל את זה בקצב כל כך מהיר. ולכן, המשבר הוא משבר לא אמיתי, הוא משבר חלול.

"מנהיגות שמעדיפה לקושש קולות כדי ללכת ולהתחנף לבוחרים במקום להגיד את האמת גם אם היא לא נוחה אינה מנהיגות. גם אנחנו מנהיגים ואומרים את האמת הלא נוחה לפעמים לבוחרים שלנו, אבל זו מנהיגות. מנהיגות היא לא לרדוף אחרי הקולות אלא להנהיג ולהגיד את האמת. ולכן, אנחנו בהחלט מגבים את מאמצי ראש הממשלה, ואני קורא לכל חברי הקואליציה: בואו נהיה מנהיגים, בואו נעשה את הדבר הנכון למדינת ישראל ובואו נמשיך פה לנהל ממשלה לאומית טובה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר