המשבר הקואליציוני

ליברמן: חוק הגיוס בגידה בחיילים, נצביע נגדו; לא אתפטר

ראש הממשלה קרא לשר ליברמן לשמור על הממשלה והשותפות. ליברמן, מצדו, הבהיר כי כל סיעתו תצביע נגד חוק הגיוס, שמהווה "בגידה בחיילים", כלשונו, אך הבהיר כי אינו מתכוון להתפטר (פוליטי)

ליברמן ונתניהו. ארכיון (צילום: יונתן זינדל - פלאש 90)

ראש הממשלה בנימין נתניהו קרא בצהריים (שני) לשר הביטחון אביגדור ליברמן להישאר בממשלה אך ליברמן מצדו אמר כי הם יצביעו נגד חוק הגיוס שלדבריו מהווה "בגידה בחיילים".

"הממשלה שלנו היא ממשלה מצויינת", אמר ראש הממשלה, "היא מביאה הישגים כבירים לישראל: בתחום הביטחוני, בתחום הכלכלי ובתחום המדיני. לכן חשוב להמשיך את השותפות בינינו שמביאה את ההישגים הכבירים הללו".

נתניהו הוסיף ואמר: "אני קורא לכל השותפים הקואליציוניים ובראשם שר הביטחון אביגדור ליברמן, להישאר בממשלה ולהמשיך את השותפות הזאת כדי להבטיח ביטחון, שגשוג ויציבות למדינת ישראל.

"אנחנו עומדים בפני אתגרים גדולים וכולנו יודעים מהם, וגם בפני הזדמנויות גדולות. לכן חשוב להמשיך את השותפות בינינו בממשלה רחבה שרק היא יכולה להמשיך לשרת את אזרחי ישראל".

שר הביטחון אביגדור ליברמן הבהיר בפתח ישיבת סיעת 'ישראל ביתנו' כי הם יתנגדו להצעת החוק. "החזירו לנו ספר טלפונים בדמות חוק ומצפים שישראל ביתנו תתמוך בחוק הזה? זה אבסורד. זה 'פייק חוק'", תקף ליברמן והבהיר כי "כולנו, כולל השרה סופה לנדבר, נצביע נגד החוק המוצע. החוק הזה הוא בגידה בחיילים".

עם זאת, ליברמן אמר כי אין בכוונתו לפרוש מהממשלה - לפחות עד שהחוק יעבור בקריאה שנייה ושלישית. "אני לא מתנדב לעזוב את הממשלה עד שהחוק יעבור סופית. אם יעבור, נסיק את המסקנות", אמר ליברמן.

ליברמן האשים את ליצמן במשבר ואמר כי "הסיפור התחיל יום בהיר אחד כשסגן השר ליצמן הודיע שלא יתמוך בתקציב אם חוק הגיוס לא יעבור בשלוש קריאות לפני הצבעה על התקציב. אחר כך שר האוצר הודיע שאם לא יהיה תקציב לפני פסח, אז בפסח לא יהיה שר אוצר. אחר כך שר החינוך אמר שהוא רוצה להיות רק שר ביטחון ואז התחרט ואמר שהוא מוכן להיות גם ראש ממשלה. החוק שהובא לוועדת השרים הוא כמו ספר טלפונים. אישרו ספר טלפונים והאבסורד נמשך".

ועדת השרים לענייני חקיקה אישרה היום את חוק הגיוס שהגיש ח"כ יואב בן צור (ש"ס) לפי המתווה שגיבש ח"כ אורי מקלב (דגל התורה), וזאת בניסיון למנוע בחירות מוקדמות.

השרה סופה לנדבר (ישראל ביתנו) השאירה פתק בו כתבה כי היא מתנגדת לחוק אך לא נכחה בהצבעה. לאחר מכן הגישה ערר על אישור החוק, בכך היא מעכבת את העלאתו להצבעה בקריאה טרומית מאחר והערר מחיב דיון והצבעה מחדש בוועדת השרים או במליאת הממשלה.

היועמ"ש אביחי מנדלבליט אמר לשרת המשפטים איילת שקד כי יש מניעה חוקתית לקדם את החוק מכיוון שהוא סותר את ערך השוויון.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר