ישוחרר רק בשליש

התביעה צפויה להתנגד לבקשתו של אזריה

החייל היורה מחברון, אלאור אזריה, שמשפטו הסעיר את המדינה, עתיד לבקש בקרוב לקבל שחרור מוקדם, אך ככל הנראה יתקל בהתנגדות של התביעה הצבאית (חדשות)

(צילום: Avshalom Sasoni/POOL)

ערוץ 10 דיווח הערב (שני) כי התביעה הצבאית מתנגדת לשחרורו של אלאור אזריה, שנדון ל-14 חודשי מאסר, בשלב זה. אזריה שעתיד לבקש שחרור "בוועידת החצי" וועדה הנהוגה רק בבתי דין צבאיים, אליה עולים חיילים שהורשעו ונשלחו למאסר לאחר שריצו חצי מתקופת מאסרם, מקווה שלקבל מהם את השחרור המיוחל.

על פי הדיווח, התביעה תתנגד לשחרור, אך היא תתמוך בקיצור שליש מעונשו בשל התנהגות טובה. באם תקבל הוועדה את עמדת התביעה, ישוב אזריה לביתו כבר בחודש מאי הקרוב.

כזכור, כי בחודש דצמבר האחרון אמרו מקורבים של הנשיא ראובן ריבלין כי הנשיא צפוי לקצר את עונשו של החייל אזריה, במסגרת חנינה שתוענק לקראת יום העצמאות הקרוב, אשר יחול ב־18 באפריל.

אזריה, שתועד יורה למוות במחבל מנוטרל בחברון, נשפט בבית דין צבאי בתחילת השנה ל־18 חודשי מאסר בפועל ול־12 חודשי מאסר על תנאי. ולאחר מכן, קיבל קיצור של העונש בארבעה חודשים על כפי שהחליט הרמטכ"ל.

אזריה טען להגנתו כי פעל מתוך הגנה עצמית לאחר שהמחבל פצע את חברו, ואף הזכיר את עברו כחייל מצטיין וטען עוד כי בעבר לא הועמדו לדין חיילים שירו למוות במחבלים מנוטרלים. הערעור שהגיש נדחה, והוא החל לרצות את מאסרו באמצע חודש אוגוסט.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר