חגיגות ה-70 למדינת ישראל

האדמו"ר מסאטמר יוזם: כינוס ענק נגד הציונות והמדינה

בעוד מדינת ישראל נערכת לחגיגות ה-70 להקמתה, בהוראת האדמו"ר מסאטמר מתארגנים עסקני החסידות לעריכת כינוס נגד הציונות והמדינה: "יום המר אשר גבר האויב והוקמה המדינה" (חדשות)

ישראל כהן | כיכר השבת |
האדמו"ר מסאטמר (צילום: דוד כהן - פלאש 90)

בדרשה מיוחדת שנשא האדמו"ר מסאטמר הוא ביקש מהרבנים לתכנן כינוס ענק, בו יתכנסו יחד כל אלו שהולכים לפי הנהגת האדמו"ר רבי יואל מסאטמר זצ"ל, בשיטת ההתפרדות מהציונות וההבדלה המוחלטת מכל מה שקשור למדינת ישראל והמסתעף.

האדמו"ר הדגיש כי היות ומיד אחרי חג הפסח חוגגים הציונים שבעים שנה להקמת מדינת ישראל, ובעיקר עכשיו שזה מגיע עם העברת שגרירות ארה"ב לירושלים, חייבים כל אלו שממשיכים בדרכו הקדושה להתאסף בשיתוף כל הפלגים והמחנות וביחד לעורר את לבות הצעירים לא לשמוח בשמחתם, ולהבין את החורבן של הציונות בעולם שנמשכת עד עכשיו כאשר הם חוגגים 70 שנה להקמת המדינה.

"בימים הקרובים לאחר חג הפסח ימלאו לדאבונינו שבעים שנה של גלות הציונות, יום המר אשר גבר האויב והוקמה מדינת הציונות, ומיום ההוא ואילך מתגבר הסטרא אחרא להפיץ דעות כוזבות ורוח מינות בכל העולם, ומה גם לדכא את שארית הפליטה השרידים אשר ה' קורא", אמר האדמו"ר מסאטמר בדבריו.

האדמו"ר הוסיף כי "לאחרונה קיבלו - לדאבון כל יראי ה' - חיזוק גדול מאת ממשלת ארה"ב, בפרט במה שהכריז על ירושלים כעיר הבירה של מדינת הציונות, ויש בדעתם להעביר בנין השגרירות של ארה"ב לירושלים לרגל יום אידם למלאות שבעים שנה, ותוצאותיו מי ישורנה".

"חובתינו בשעה זו", אמר האדמו"ר, "להתבונן מה היה מרן דו"ז זללה"ה אומר בזמן כזה, ומה היה אבא מארי זללה"ה אומר בזמן כזה. ולעניות דעתי צריכים לצאת בקריאה גדולה לכל תלמידי וחסידי מרן דו"ז זללה"ה שומעי לקחו, כל אלו אשר הספר הקדוש 'ויואל משה' נר לרגלם, ולסדר אסיפה גדולה ועצרת אדירה לכל אלו התלמידים אשר לא כרעו לבעל הציוני, כדי לעורר הלבבות שלא להתפעל מן הניצחונות וההצלחות של הציונים, ולחזור ולשנן דברי אלוקים חיים".

האדמו"ר פנה לעסקנים של "ועד משמרת חומותיך ירושלים" והורה להם "להתאסף במוקדם עם עסקני כל הקהילות ההולכים בשיטת מרן דו"ז זללה"ה, ויטו שכם אחד בשיתוף מלא בכל הפעולות הנצרכות לסדר אסיפה גדולה וכללית לתכלית אחד כדי להרבות כבוד שמים לשם שמים, ובו יתאספו שלומי אמוני ישראל לחזק ולהתחזק על בנינו ועל דורותינו לדעת את הדרך אשר נלך בה במלחמת ה' נגד ציונות.

"וכן לחזור ולשנן לנו ולבנינו כי עצם הקמת המדינה היא הצרה הגדולה והיא מרידה במלכות שמים בפלטרין של מלך בארצינו הקדושה, ונכריז לכל העולם כולו כי אין לנו חלק ונחלה בה! אנו מובדלים ומופרשים מהמדינה הטמאה וכל המסתעף! וכי דעת תורתינו הקדושה היא שאסור למוסדות התורה ליהנות משלחן איזבל, הן תלמוד תורה והן ישיבות והן בתי חינוך לבנות".

לאחר משא האדמו"ר מסאטמר התחילו רבני הקהילה בהכנות ותיכנונים לכינוס הענקי תוך שהם בודקים היכן לערוך את הכינוס מיד לאחר חג הפסח.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר