המשבר הפוליטי

יום דרמטי בכנסת: האם הולכים לבחירות?

היום ככל הנראה תהיה ההכרעה האם הולכים לבחירות בחודשים הקרובים לנוכח הכישלון בהעברת חוק הגיוס ותקציב המדינה או שנתניהו יצליח להתגבר על המשבר החריף (בארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: תומר נויברג, הדס פרוש, מארק ישראל סאלם - לע"מ, פלאש 90)

עד שעות הערב (שלישי) אזרחי ישראל - לכאורה - יידעו האם מדינת ישראל הולכת לבחירות או שמא ראש הממשלה בנימין נתניהו הצליח לפתור את המשבר הקואליציוני.

אמש התבטא ראש הממשלה בנימין נתניהו כי במהלך הלילה יעשה המאמץ האחרון לפתור את המשבר. הערכה הייתה כי כבר במהלך הלילה נתניהו ושר הביטחון אביגדור ליברמן ייפגשו וינסו להגיע להסכמות, אך הדבר לא קרה.

בסדר יומה של הכנסת, ביום האחרון של החקיקה במושב זה, מונחת הצעת חוק הגיוס שצפויה לעלות להצבעה בקריאה טרומית ולאחריה דיונים אל תוך הלילה באישור תקציב המדינה.

בליכוד מאשימים את ליברמן כמי שגורם לפירוק הממשלה. שכן - לדבריהם - החרדים התקפלו כמעט בכל הדרישות ואילו ליברמן הוא הגורם המרכזי כעת למשבר.

בליכוד מבהירים כי במידה והשרה סופה לנדבר תצביע נגד חוק הגיוס הרי שראש הממשלה יפטר אותה, מה שיגרום לפרישת ישראל ביתנו מהממשלה.

יודגש, כי לא מן הנמנע שחוק הגיוס והתקציב לא יעברו במהלך היום והערב, אך מנגד לא יעבור חוק לפיזור הכנסת והמליאה תצא לפגרה עם ממשלה שלא הצליחה להעביר תקציב וחוק גיוס, אך לא ייקבע מועד לבחירות.

יצוין, כי במפלגות החרדיות ממשיכים לנסות וללחוץ על נתניהו שיגיע להסכמות עם איווט ליברמן, זאת לאחר שהתחושה שלהם היא שנתניהו החליט שהולכים לבחירות ורק מחפש את הסיבה לכך.

אמש, בסקר החדשות שערכו מינה צמח ומנו גבע, עלה כי במידה ויהיו בחירות הרי שראש הממשלה פותח פער של שלושים מנדטים. איווט ודרעי נמצאים על גבול אחוז החסימה עם 4 מנדטים ויש עתיד עם 21.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר