צפו בווידאו

סובלים מפקקים? הכירו את המונית המעופפת החדשה

היא תטוס עם מוטות כנפיים באורך של 12 מטרים ותגיע למהירות של 180 קמ"ש. האם מדובר בדבר הבא, או שהליך הייצור הארוך יהיה בעוכרי החברה? (תחבורה)

(צילום: אתר החברה)

חברת Kitty Hawk הפועלת במימונו של מייסד גוגל לארי פייג', הציגה לפני כשנה אב טיפוס של רכב מעופף שעתיד לשמש את השוק הפרטי. השבוע, חשפה החברה את 'Cora', רכב ההיסעים האוטונומי שלה שיפעל כמונית אווירית.

הכלי החדש מתואר על ידי החברה ככלי טייס קטן שממריא בצורה אנכית כמו מסוק, בעזרת 12 מדחפים קטנים, ועל ידי מדחף אחד גדול הוא נע קדימה במהירות שיכולה להגיע לכ-180 קמ"ש בגובה של עד 3,000 רגל, ולמרחק של עד 100 ק"מ.

על פי החברה הכלי המעופף יכול לפעול על ידי מחשב אחד ששולט בו, אך בכל כלי יפעלו שלושה מחשבים למקרה שתקלה תשבית את שני המחשבים הנוספים. החברה חשבה גם על מקרה חירום נוסף, והוא יוכל לצנוח על ידי מצנח במקרה הצורך.

הכלי החדשני יפעל על ידי חשמל, והוא יוכל לשאת שני נוסעים או משא השווה במשקלו לשני נוסעים בוגרים. סבסטיאן תרון, מנהל החברה, שבעברו עמד בראש מעבדות X של גוגל, סיפר כי החברה תפעל מניו זילנד שם נחתם הסכם רשמי עם הממשלה כדי לנסות את כלי הרכב המעופף.

בחברה לא ציינו מועד רשמי בו תושק המונית המעופפת, מאחר והליך הייצור הוא ארוך. אך החברה מודעת להתקדמות העולמית בכל מה שנוגע לטכנולוגיה תחבורתית, והיא מודעת לכך שבמידה והיא תרצה להיות חלוצה, או לכל הפחות רלוונטית, יהיה עליה לזרז את ההליך ככל הניתן.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר