"הצלנו חיי רבים"

מזכיר המדינה שהודח: "אחזור לחיי הפרטיים"

שעות לאחר שהודח על ידי הנשיא טראמפ, נעמד מזכיר המדינה רקס טילרסון וסיפר על תוכניותיו לעתיד. "הצלנו את חייהם של רבים". וגם: הכירו את האיש שיכנס לנעליו (בעולם)

(צילום: Public Domain)

רקס טילרסון, מזכיר המדינה שהודח היום (שלישי) על ידי הנשיא דונלד טראמפ, מסר הערב הודעה לעיתונאים, ואמר כי יעביר את סמכויותיו לסגנו ג'ון סליבן עוד היום. "הצלחנו מול צפון קוריאה יותר משציפינו, בסוריה הצלנו את חייהם של רבים. סיכם טילרסון. לעת עתה, מזכיר המדינה המודח לא תקף את הנשיא המדיח טראמפ.

טילרסון סיפר כי הוא מתכנן לחזור לחייו הפרטיים ולעזוב את הפוליטיקה. בהודעה שמסר טילרסון הוא אמר כי סגנו ג'ון סליבן יקבל מידיו עוד היום את כל סמכויותיו, וכי ב-31 במרץ הוא יתפטר מתפקידו באופן רשמי. הוא הדגיש את הצורך בתהליך חלק של העברת סמכויות.

טילרסון סיכם את תקופת כהונתו ואמר כי הלחץ הכבד שהופעל על ידי הממשל האמריקני על צפון קוריאה, הוכח כהצלחה שעמדה בציפיות ואף מעבר לכך. לדבריו, יש לעשות עבודה רבה ועקבית בכדי להגיע לקשר טוב בין הממשל האמריקני לבין הממשל הסיני.

דבריו של המזכיר המודח נאמרו בעקבות הדיווחים בשבוע שעבר לפיהם הסנקציות הכבדות שהוטלו על צפון קוריאה, פעלו, וכי הממשל בצפון ביקש לקיים פגישה בין מנהיגה קים ג'ונג און לבין טראמפ.

טראמפ וטילרסון, בסיום פגישה לפני כחודש (צילום: משרד החוץ האמריקני)

טילרסון ניכס לעצמו כמה הסכמים על הפסקות אש זמניות בסוריה, שלדבריו הצילו חיים רבים, והדגיש כי יש לפעול ביתר שאת להפסקת המלחמה. על רוסיה אמר כי "אם תמשיך בדרכה הנוכחית היא תהפוך למבודדת יותר ויותר".

מי שעתיד להחליף את טילרסון הוא מייק פומפאו שנבחר לראשונה לקונגרס ב-2010. בשנים הראשונות לכהונתו בבית הנבחרים הוא קידם חקיקה בתחום האנרגיה שמבקריו טענו כי מיטיבה עם עשירים שתרמו לו כסף במסע הבחירות. עד מהרה הוא השתלב בוועדת המודיעין של בית הנבחרים, ושם – כמשקיף על פעילות ה-CIA ושאר סוכנויות המודיעין והביטחון – קיבל הצצה לסודות הגדולים ביותר של ארה"ב.

פומפאו הרבה לתקוף את יריבתו הגדולה של הנשיא טראמפ, ומי שהתמודדה מולו במירוץ לנשיאות ארצות הברית, הילרי קלינטון. כבר אז הוא החל למצוא חן בעיני הנשיא המכהן. כמנהל ה-CIA התאים עצמו פומפאו לקו של טראמפ בכל הנוגע למדיניות החוץ.

"כדי להיות יעיל ה-CIA חייב להיות אגרסיבי, אכזרי וחסר פשרות", אמר פומפאו. הוא גם התלוצץ על האפשרות להתנקש במנהיג צפון קוריאה קים ג'ונג און. באמונו של טראמפ זכה כאמור בזכות התדרוכים הביטחוניים היומיים, שבהם התאים עצמו לסלידה של טראמפ מקריאת דו"חות ארוכים ודרש מאנשי המודיעין שלו להסתפק בשרטוטים פשוטים ובמצגות בנוגע לסכנות ולאיומים הבינלאומיים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר