שנים של מחלה

הפיזיקאי פרופסור סטיבן הוקינג מת בגיל 76

פרופ' סטיבן הוקינג, האסטרופיזיקאי הבריטי, מת בגיל 76, לאחר שנים של התמודדות עם מחלה ניוונית. שלושת ילדיו אמרו כי "ההומור שלו וגאונותו היוו מקור להשראה לבני אדם בעולם" (חדשות)

(צילום: Orel Cohen/Flash90)

פרופ' סטיבן הוקינג, האסטרופיזיקאי הבריטי, מת בגיל 76, לאחר שנים של התמודדות עם מחלה ניוונית.

ילדיו של הוקינג, לוסי, רוברט וטים, אמרו הבוקר (רביעי) כי "נעצבנו מאוד בעקבות פטירת אבינו. הוא היה מדען גדול ואיש יוצא מן הכלל שעבודתו ומורשתו יתקיימו עוד שנים רבות".

השלושה הוסיפו כי "ההומור שלו וגאונותו היוו מקור להשראה לבני אדם ברחבי העולם. הוא אמר פעם כי 'היקום לא היה מה שהוא מבלי האנשים שאתה אוהב'. נתגעגע אליו לעד".

סטיבן הוקינג, נולד באוקספורד ב-8 בינואר 1942. זמן קצר אחרי הולדתו של סטיבן חזרה משפחת הוקינג ללונדון, וב-1950 עקרה לעיר סיינט אולבנס, כ-30 ק"מ ממזרח ללונדון.

הוקינג התגלה כתלמיד מוכשר בילדותו, אך נודע בעיקר כעצלן ורשלן, חסר כל משמעת. ב-1959 התקבל ללימודי מתמטיקה ופיזיקה באוניברסיטת אוקספורד, וגם שם התרשל בלימודיו. ב-1965 קיבל הוקינג תואר דוקטור, וכעבור זמן קצר נעשה עמית לפיסיקה תיאורטית במכללת גונוויל וקיז (Gonville and Caius) בקיימברידג'.

במהלך השנים הקדיש את זמנו למחקרים ששילבו את תורת היחסות הכללית עם מכניקת הקוונטים.

בתחילת 1963, אובחן הוקינג כחולה במחלה ניוונית חשוכת מרפא – טרשת העמוד הצידי בלשד השדרה (ALS). רופאיו הודיעו לו כי מותו צפוי בתוך שנתיים, או שלוש שנים. הוא שקע בדיכאון עמוק.

ב-1965 איבד הוקינג את השליטה באצבעותיו, ולא היה מסוגל לכתוב בעצמו או להקליד במכונת כתיבה. מאוחר יותר הידרדרה יכולת הדיבור שלו. ב-1967 לא היה מסוגל עוד ללכת, ועבר לכיסא גלגלים. במהלך השנים הוא השתמש בתוכנה לדיבור מיוחדת, כאשר באמצעות הזזת האישון בעין, הסמן על המחשב זז על המילים ורמקול השמיע אותם.

לא מעט ממחקריו או התיאוריות שהפיץ נגדו את האמונה הבסיסית שלנו כיהודים המאמינים בבורא עולם ששולט בכל היקום והוא האחראי עליו ואין בלתו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר